Flashback (“Άφτιαχτο και αστόλιστο του χάρου δεν σε δίνω”) - Της Γεωργίας Δαλιανά*
Μα, πώς αλλάζουν χώματα τα λόγια
πώς ξεψυχούν τα κατευόδια;
Θλίψη και μόνο θλίψη προκαλεί η εικόνα της χώρας εν’ όψει των δημοτικών εκλογών και των ευρωεκλογών
και δεν υποχωρεί και η ζέστη.
Σε πλήρη στύση η ρητορική των ημερών.
Είναι γεγονός πως η Πολιτική, ως Τέχνη ασκούμενη στην πολλαπλότητα του φόβου, δεν έχει ίσκιο για τους κρεμασμένους της (το ξαναγράψαμε αυτό)
Είναι επίσης γεγονός, όσον αφορά τα δικά μας, πως δημοκρατικά εκλεγμένοι πολιτικοί αποδείχτηκαν επικίνδυνα αναλφάβητοι στο Πεδίο της Πολιτικής
η Δεσποτεία του καθρέπτη που επιβάλλει διπλή την πλάνη!
Κάτω απ’ το πρόσχημα μιας δήθεν αναγκαιότητας
ΔΝΤ: Όλα έγιναν για να μη ζημιωθούν οι ευρωπαϊκές τράπεζες
Κάτω απ’ το πρόσχημα μιας δήθεν αναγκαιότητας επέλεξαν και εφάρμοσαν μια ιδιότυπη υπό- πολιτική κουλτούρα, μακράν της πολιτικής
ηθικά ελέγξιμη
αντιστρέφοντας, όχι μόνο την εννοια της δημοκρατίας αλλά και την ταυτότητα της ίδιας της χώρας.
Χα! στην πραγματικότητα μόνο τα λάστιχα ξεφουσκώνουν από νοσταλγία!
Τι είδους λάβωμα θα ήταν ικανό
Αλλού η σιωπή αλλού οι δάφνες της
Η στασιμότητα της ανάπτυξης, η αποβιομηχάνιση, η παραγωγική υποβάθμιση, το κύμα φυγής της νεολαίας, οι απλήρωτοι εργαζόμενοι, η εκτίναξη της μαύρης εργασίας, η αύξηση της φορολογίας και της πορνείας, οι περικοπές στη φαρμακοιατρική περίθαλψη, η διάλυση των ασφαλιστικών ταμείων, η διάλυση όλων των οροσήμων
το ολοκαύτωμα της γλώσσας
του στοχασμού και της συγκίνησης
η πλημμυρίδα των προσφύγων και των μεταναστών…
Οι μαυρομάνες που ψήνονται στους δρόμους, με τα νεκρά τους βρέφη στη θηλή, παίρνουν τον κόσμο με μια ανάσα.
Είναι μόνο μερικά από τα λάφυρα αυτής της υπο-πολιτικής -θου Κύριε-
Με διακύβευμα την ίδια την πραγματικότητα
Ελλάδα αφίλητη χαραγματικά και καρτερία
Η νύχτα! Οι σωτήρες! Τα πουλιά!
Που κεηλαδούνε αδιάφορα στα κλώνια
σήκω χρυσό μου να μου δέσεις τα κορδόνια
οι αλήθειες πνίγονται σε πιο βαθιά νερά
Θα πρέπει να ‘μαι πιο ευγενική
άλλωστε η ευγένεια μπορεί να είναι το ίδιο βίαιη
Σε πλήρη στύση η ρητορική των ημερών
Μαέστρο βάρα το
Θερίζουν τα ναρκωτικά στα σχολεία
Τρίτη η χώρα μας και στον παιδικό αλκοολισμό
Στην άλλη όχθη των πραγμάτων μπάζει νερά
Το φαινόμενο των αυτοκτονιών αρχίζει και παίρνει ανησυχητικές διαστάσεις
Από την μοναξιά στην αυτοχειρία η βαριά σκιά των λέξεων
Η Δημοκρατία, ως παρερμηνεία της Απόγνωσης
Η Λησμονιά, επίσης Αγοραία.
Για ραγδαία αύξηση των ψυχοφαρμάκων τα τελευταία χρόνια κάνει λόγο η επιστημονική κοινότητα
Τι είδους λάβωμα θα ήταν ικανό;
Σαρανταπέντε χρόνια και βάλε. Ψόφησα!
Να μαζεύω άχυρο
Πάντως όλα τα προβλήματα δρομολογούνται
Για παράδειγμα, η επιβίωση των μισθωτών και των συνταξιούχων υπάγεται πλέον στις ειδικές θεωρητικές επιστήμες
Για παράδειγμα, στο έλεος του Θεού οι Ακρίτες
Για παράδειγα, τα κονδύλια για την Παιδεία και τον Πολιτισμό, οικοδομούν στέρεο έδαφος
Όπως και τα ανέκδοτα για τις ξανθές
Από ζήλια τα λένε
Αλλά και ο Τομέας της δημόσιας Υγείας καλά κρατεί
Σαν τη γιαγιά μου τη μάγισσα, το ίδιο κάνει
Αν εξαιρέσει κανείς τις φιλότιμες προσπάθειες του προσωπικού
είναι η Αφασία που χορεύει
Όλα αυτά τα σχέδια ευδαιμονίας!
Η νεοελληνική Τραγωδία είναι η Απάθεια
Μείωση των κλοπών αλλά αύξηση της εγκληματικότητας δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία
Το χω! Είμαι όσο φαίνομαι.
Τσίτα το δερματάκι μου, τσίτα.
Με αστυνομική εντολή η Εμμονή μου με τον Ύπνο.
Ανάμεσα σε σωρούς από άλλα αντικείμενα η πραγματικότητα κοιμάται ζώο βουβό.
Το φλέγον ζήτημα της Ανεργίας, με τις εφιαλτικές διαστάσεις του, ας το αφήσουμε στ’ αζήτητα
Παρέα με τις σορούς στο νεκροτομείο
Αφού ο άνεργος , βιώνει όχι μόνο την κοινωνική και οικονομική απαξίωση αλλά και την ταπείνωση και ενοχή για κάτι που δεν είναι υπεύθυνος, με αποτέλεσμα να διαλύεται ψυχολογικά και να παραιτείται…
Ό,τι κι αν αυτό σημαίνει.
Από ντελιβεράς, ψυκτικός και τούμπαλιν
Όλα τα θαύματα είναι ορατά! Όπως ακριβώς τα φάσκελα
Το κράτος Πάσχει
απλά οι χρόνοι διαφέρουν
Μα πώς αλλάζουν χώματα τα λόγια;
“Μαζί για μια καινούργια αρχή” είναι το κεντρικό σύνθημα το οποίο θα μπορούσε να πουλήσει.
Φεβρουάριο, καρύδια
άλλωστε η εικόνα
αυτή η φθονερή μπούκλα
ένα φαράγγι στη μέση της Τρίπολης ή όπου αλλού, σαν μια αρρώστια πραγματική
Πλάι στο σούρουπο ένα πλοίο καμμένο στη θέση του πατέρα
Άστραψε και βρόντηξε στη Βουλή ο κύριος κύριος
διπλούς τους βλέπω
Ο χρόνος πεταμένο γάντι n’ est ce pas?
Κάθε κομοδίνο και τρεχαντήρι!
Ήμαρτον!
Ένα αυτοκίνητο στην πλάτη ενός τρυφερού ροφού
Προφανώς θα είχε τους λόγους του
Όλη η τρυφεροτητα της αριστεράς, για τους απόκληρους και τους δυστυχισμένους εξαντλείται στα Σύνθετα
που συνήθως γεμίζουν ένα χώρο.
Πόρισμα φωτιά, για τις φονικές πλημμύρες στη Μάνδρα με τραγικό απολογισμό 24 νεκρούς
Το Πόρισμα κάνει λόγο για ακραίο καιρικό φαινόμενο και για ακρότατη αναλγησία των δημοσίων υπηρεσιών
Τόσο ως προς τις καθυστερήσεις στην υλοποίηση των αντιπλημμυρικών έργων (Έγκριση Ιούλιος 2014) όσο και ως προς το μπάζωμα ενός εκ των δύο ρευμάτων κατά παράβαση της νομοθεσίας από τον ίδιο τον δήμο.
Τόμπολα.
Όχι! Ο απόπλους της Πειραιώς και της Μεσογείων με την πρώτη σταγόνα της βροχής χρόνια τώρα είναι στην κρίση του πλοιάρχου
Σε πλήρη στύση η ρητορική των ημερών
Εικόνες αποκάλυψης στην Ινδία
Τα συγχαρητήρια του στις Ινδικές αρχές εξέφρασε ο Οργανισμός πρόληψης φυσικών καταστροφών του ΟΗΕ, για την άψογη διαχείριση της κρίσης του καταστροφικού κυκλώνα που έπληξε στις 3/5 την Ανατολική Ινδία
Sorry, λάθος είδηση
Στο σπίτι υπήρχε ένα πλυσταριό σαν αυτοσχέδιο τραγούδι
εκεί τοποθετούσαμε τις λέξεις
και δίπλα ένα λυγμό
για να μην ξεχαστούμε.
Αντιμέτωποι με ανέμους που έφταναν τα 210 χιλιόμετρα την ώρα και κατεστραμμένα τα δίκτυα υδροδότησης και ηλεκτροδότησης οι Ινδοί στρατιώτες με τη βοήθεια εθελοντών, μετέφεραν σε ασφαλή καταφύγια 1.200.000 ανθρώπους μέσα σε ένα εικοσιτετράωρο, αφού προηγμένως, είχαν φυγαδέψει εικοσιπέντε χιλιάδες τουρίστες σε άλλα κρατίδια.
Αν δεν ήμουν ηλίθια θα πίστευα ότι έτσι κερδίζονται οι μάχες πολιτικής επιβίωσης, ανεξάρτητα από την κομματική απόχρωση
Κρανίου τόπος οι πληγείσες περιοχές, με τον αριθμό θυμάτων να φτάνει τους 34
Η ίδια περιοχή της Ινδίας, το 1999 μετρούσε 10000 νεκρούς από έναν άλλον κυκλώνα.
Sorry λάθος είδηση
Η δική μας εμπειρία, όσον αφορά το μελετημένο σχεδιασμό, την οργάνωση αντιμετώπισης κρίσεων, την ταχεία λήψη αποφάσεων, γάμα τα
Αφέψημα για τους κεκοιμημένους.
Η νεοελληνική τραγωδία είναι η Απάθεια
Ποια πατρίδα; το βράδυ ένα χέρι μεγαλώνει τις πλατείες και το θρήνο
Ακόμα χειρότερα δεν έχω τίποτα να μεταβιβάσω
20 χρόνια μετά τον καταστροφικό σεισμό του 99 τα ¨κόκκινα¨ κτίρια που κρίθηκαν κατεδαφιστέα είναι αφημένα στη μοίρα τους
όπως και τα χιλιάδες κτίρια που είχαν χτιστεί πριν το ’85 με τον παλιό αντισεισμικό νόμο και είναι εν δυνάμει τρωτά σε μελλοντικό σεισμό
επειδή το κόστος επισκευής και ενίσχυσης τους…
Η εικόνα είναι φάρσα
Ενώ οι πιλοτές παραμένουν η “Αχίλλειος πτέρνα” των κτίριων σε περίπτωση που
Κατάθεση του καθηγητή Άκη Τσελέντη στα δικαστήρια Πειραιά χθες σχετικά με τη ρωγμή στη γέφυρα του Φαληρικού Δέλτα
Οι ευχές είναι ξυπόλητες
Ευτυχώς που η Πάρνηθα πήγε στις Ινδίες
Καμιά Αλήθεια δεν έχει μέτωπο
Η Εικόνα είναι πέτρα.
“Άφτιαχτο και αστόλιστο του χάρου δεν σε δίνω”
Συγκλονίζει το πόρισμα των εισαγγελέων για την πύρινη λαίλαπα που στοίχισε τη ζωή σε πάνω από 100 ανθρώπους και ανάμεσα τους πολλά παιδιά.
Δεν λειτούργησε ο μηχανισμός Πολιτικής Προστασίας και γενικά της Διαχείρισης του εν λόγω καταστροφικού φαινομένου. Δεν λειτούργησε απολύτως Τίποτα.
Θανατερή καταδίκη η Απόφαση για το κλείσιμο της Λεωφόρου Μαραθώνος.
Επίσης σοβαρότατα λάθη, ενέργειες, και δυσλειτουργίες εντοπίζονται και στο πυροσβεστικό Σώμα, την ΕΛΑΣ, την περιφέρεια και τους εμπλεκόμενους δήμους.
Χωρίς λόγια
Διαθέτομεν μια σαλεμένη σχεδία
Μια λάμα
Στο χέρι των παιδιών το νερό είναι διάφανο για να γνωρίσουμε τους νεκρούς μας
Το Αυριανό φορτίο είναι οι Θύελλες
Ν’ αφήσεις τα σκυλιά ελεύθερα. Να σκοτεινιάσει.
Τέλος με όποια Αλήθεια προτιμάτε! Όλες νόμιμες!
“Άφτιαχτο και αστόλιστο του χάρου δεν σε δίνω”
Λες και το μαλακό έδαφος καταπίνει και τη μνήμη
Αυτή την Κυριακή
Εγώ δεν ξέρω ούτε τη γλώσσα, γι’ αυτό τη φοβάμαι
Sorry, Είναι η ίδια παράσταση
Χα! Αυτή την Κυριακή
Κλείστε τις Πόρτες, κλείστε τους δρόμους, κλείστε τους ουρανούς
Για να μην προσπεράσει η Ελπίδα
και προσληφθεί
λάθρα
στο Δήμοσιο.
*Η Γεωργία Δαλιανά είναι Ποιήτρια- Εικαστικός
Δείτε καρέ-καρέ τη σφαγή στο Κοντομαρί Χανίων από τους Γερμανούς - Η ιστορία του Franz Peter Weixler
- Δημοφιλέστερα