Διάλογος Μηλίων και Αθηναίων: ένα μνημείο πολιτικού αμοραλισμού. Α΄ μέρος - της Καίτης Βασιλάκου
Στον αιματηρό και πολύχρονο πελοποννησιακό πόλεμο που μας εξιστορεί με το γνωστό ψύχραιμο και παράλληλα συγκλονιστικό τρόπο του ο Θουκυδίδης, είναι καταγραμμένο το επεισόδιο της αντιπαράθεσης Αθήνας και Μήλου, ενός νησιού που βρέθηκε στη δίνη του πολέμου, χωρίς να το θέλει.
Μάρτιος του 416 π. Χ.
Ο πόλεμος σε αυτή τη φάση έχει περιοριστεί σε περιφερειακές συγκρούσεις, διότι οι δύο μεγάλοι μονομάχοι, Αθήνα και Σπάρτη, δεσμεύονται από την εφήμερη, όπως αποδείχτηκε, Νικίειο ειρήνη.
Οι Αθηναίοι έρχονται στη Μήλο και απαιτούν να υποταχθεί το νησί στην ηγεμονία τους.
Η Μήλος , αποικία των Λακεδαιμονίων, είχε δώσει στο παρελθόν χρήματα στη Σπάρτη για τη διεξαγωγή του πολέμου, αλλά πέραν τούτου ουδέν. Επίσης είχε αναγραφεί στο φορολογικό κατάλογο της αθηναϊκής συμμαχίας του έτους 425-424, αλλά δεν κατέβαλε φόρο. Φαίνεται ότι προσπαθούσε να κρατήσει τις αποστάσεις της από τους δύο αντιπάλους, αλλά σε τέτοιους άγριους καιρούς η ουδετερότητα μάλλον βλάπτει παρά ωφελεί, όπως θα δούμε στη συνέχεια.
Σε μια συζήτηση κεκλεισμένων των θυρών οι εκπρόσωποι των Μηλίων συζητούν με τους πρέσβεις των Αθηναίων. Παραλείπω όσα σημεία δεν έχουν ενδιαφέρον για το σημερινό αναγνώστη και μεταφράζω ελεύθερα.
Αθηναίοι:
«Παρακαλούμε για κάθε εξεταζόμενο ζήτημα, να παίρνετε αμέσως το λόγο και να λέτε τη γνώμη σας για οτιδήποτε κρίνετε ότι δεν λέγεται σωστά. Και κατ’ αρχήν απαντήστε μας, αν συμφωνείτε με αυτό που σας προτείνουμε».
Μήλιοι:
«Αποδεχόμαστε την καλή σας διάθεση να συζητήσουμε ήσυχα μεταξύ μας. Όμως η πολεμική σας προπαρασκευή δεν συμφωνεί με τις προτάσεις σας. Βλέπουμε δηλαδή πως εσείς έχετε έρθει εδώ ως δικαστές της συζήτησης και πως στο τέλος, αν υπερισχύσει η δική μας περί δικαίου άποψη κι αν δεν υποχωρήσουμε στις προτάσεις σας, αυτό θα μας φέρει πόλεμο. Αν πάλι υποχωρήσουμε, αυτό θα μας φέρει την υποδούλωση».
Με άλλα λόγια οι Μήλιοι καταγγέλλουν τους Αθηναίους ότι επιχειρούν να τους εκβιάσουν και γνωρίζουν ότι αυτός ο διάλογος δεν πρόκειται να οδηγήσει πουθενά. Οι Αθηναίοι με τη γνωστή αλαζονεία του ισχυρού παραδέχονται ότι βρίσκονται στο νησί για να εκβιάσουν καταστάσεις.
Αθηναίοι:
«Αν ήρθατε εδώ για να κάνετε προβλέψεις για το μέλλον ή...
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου:
Άλλα άρθρα από Χριστιάννα Λούπα
Σχολιάστε το άρθρο:
Μιχάλης Πυρουνάκης
την
10 Νοεμβρίου 2010, 13:09
- Είναι αφόρητα λυπηρό, να βλέπεις ιστορική επανάληψη απάνθρωπων πρακτικών, μετά 2.426 ολόκληρα χρόνια (από 3ο μήνα του έτους 416 π. Χ.)… και δείχνει αδιέξοδα γενναίο & ρομαντικό, ν’ αδυνατείς -παντελώς- να τ’ αποδεχτείς, εξ ιδιοσυγκρασίας
Υγ.: Θα ήλπιζε κανείς ότι, η ιστορική ζύμωση… θα είχε ωριμάσει -προς το αγαθότερο- την ανθρώπινη νοοτροπία
Υγ.: Θα ήλπιζε κανείς ότι, η ιστορική ζύμωση… θα είχε ωριμάσει -προς το αγαθότερο- την ανθρώπινη νοοτροπία
συνολικά:
1
| προβολή:
1 - 1
Δείτε καρέ-καρέ τη σφαγή στο Κοντομαρί Χανίων από τους Γερμανούς - Η ιστορία του Franz Peter Weixler
Β΄Παγκόσμιος Πόλεμος.
Η Μάχη της Κρήτης είναι γνωστή σε όλους.Μετά την κατάληψη του νησιού από τους ναζί ωστόσο, άρχισαν τα αντίποινα.
Στις 2 Ιουνίου 1941, στο χωριό Κοντομαρί Χανίων, οι Γερμανοί εκτέλεσαν 23 (;) άνδρες, ως αντίποινα για τις εκτελέσεις και τη σφαγή πολλών Γερμανών αλεξιπτωτιστών, που είχαν πέσει μέσα στους θάμνους. Πτώματα Γερμανών είχαν εντοπιστεί κοντά στο χωριό. Οι Γερμανοί όρμησαν ...
Διαβάστε το άρθρο
- Δημοφιλέστερα
Αξιολογήστε αυτο το άρθρο