Αγαπητοί φίλοι, Μπορείτε να στέλνετε τα κείμενά σας στο palmografos@gmail.com - Δωρεάν δημοσίευση Αγγελιών στο palmografos@gmail.com

"Biutiful" με Χαβιέ Μπαρδέμ - Κερδίστε Προσκλήσεις για την avant première

Αρχική | Ελεύθερος χρόνος | Κινηματογράφος | Νέες Ταινίες | "Biutiful" με Χαβιέ Μπαρδέμ - Κερδίστε Προσκλήσεις για την avant première
Ο Χαβιέ Μπαρδέμ πάντοτε ήθελε να συνεργαστεί με τον Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου και το αντίστροφο- ώσπου η συνεργασία τους τελικά ευοδώθηκε με την ταινία "Biutiful", που θα παρακολουθήσουμε στις αίθουσες από τις 13 Ιανουαρίου.
Κερδίστε προσκλήσεις για την avant premiere στις 12 Ιανουαρίου!

i

Ο Ινιάριτου είχε στο μυαλό του τον Μπαρδέμ για τον ρόλο του Ουξμπάλ, όσο διάστημα ο ήρωας δημιουργούνταν στη φαντασία του. Όταν λοιπόν του έδειξε το σενάριο, η αντίδραση του ηθοποιού ήταν ακαριαία. "Είχε μια βαθιά επίδραση πάνω μου σίγουρα", υποστηρίζει ο Μπαρδέμ. "Δέχτηκα την πρόταση συνεργασίας ενστικτωδώς. Όταν έχεις ένα τέτοιο υλικό, ξέρεις ότι πρόκειται να "βουλιάξεις σε έναν ωκεανό αμφιβολιών και φόβων, αλλά και προσδοκιών και ευτυχίας".

 

 

Η Ταινία

Εν τέλει, με αυτή την ιστορία, το ταξίδι είναι αυτό που μετράει, θέλεις όμως να το κάνεις σωστά. Δεν θέλεις να βιαστείς αλλά να δοθείς ολοκληρωτικά σε αυτό. Είναι ένα ταξίδι προς την αγάπη, προς το φως, προς τα θετικά πράγματα μέσα σε κάτι που έχει γίνει "μαύρο", σκοτεινό και δύσκολο." Ο Ουξμπάλ είναι ένας άνδρας με "θολωμένες" αντιθέσεις- αφοσιωμένος πατέρας, συντετριμμένος εραστής, εγκληματίας του δρόμου, πνευματικά ευπαθής- που βρίσκεται σε μια στιγμή ξαφνικού, έντονου προσωπικού κινδύνου αλλά και ατομικής μεταμόρφωσης.

Συμπληρώστε τη φόρμα και κερδίστε προσκλήσεις για την avant premiere της ταινίας, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 12 Ιανουαρίου, στις 20:00, στον κινηματογράφο Odeon Kosmopolis.

Οι τυχεροί θα ειδοποιηθούν με e-mail.
Το σύστημα σας επιτρέπει να λάβετε μέρος στην κλήρωση μόνο μία φορά από τον ίδιο υπολογιστή.



"Αυτές οι αντιθέσεις υπήρχαν ήδη στο χαρτί", σημειώνει ο Μπαρδέμ. "Όλες αυτές οι όψεις του Ουξμπάλ ήταν ωραία δοσμένες στο σενάριο. Αυτό που έπρεπε να κάνω ήταν να βρω το σημείο τομής όλων αυτών των πραγμάτων χωρίς να προδώσω ούτε ένα στοιχείο. Στην τελική, ο Ουξμπάλ είναι ένα φυσιολογικό άτομο που πρέπει να αντιμετωπίσει μια πολύ σκληρή κατάσταση, να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα και να ξεπεράσει όλο αυτό για να αφήσει μια "κληρονομιά" στην οικογένειά του, μια κληρονομιά που δεν θα μπορούσε να είχε αφήσει στην αρχή. Θέλει να δώσει κάτι θετικό στα παιδιά του, κάτι που θα τους δώσει ελπίδα και θα το κουβαλούν μαζί τους στη μετέπειτα ζωή τους."

Ο Μπαρδέμ συζήτησε αρκετά με τον Ινιάριτου σχετικά με τον ήρωά του. "Και οι δύο σκεφτήκαμε ότι ο ήρωας βιώνει τρία διαφορετικά ταξίδια. Το πρώτο είναι ένα εσωτερικό ταξίδι που κάνει με τον ίδιο του τον εαυτό. Το δεύτερο είναι ένα εξωτερικό ταξίδι στους δρόμους, καθώς προσπαθεί να βρει έναν τρόπο για να επιβιώσει η οικογένειά του. Και το τρίτο είναι ένα ταξίδι σε κάτι πάνω από μας- την πνευματικότητα, τη θνητότητα, τα πράγματα που δεν μπορούμε να δούμε ή να εξηγήσουμε, αλλά για τα οποία ο Ουξμπάλ έχει μια γνώση. Το ενδιαφέρον είναι ότι καθένα από αυτά τα ταξίδια συγκρούεται κατά κάποιον τρόπο με το άλλο. Το σώμα του, το πνεύμα και το μυαλό του χρειάζονται κάτι από αυτόν, αλλά η ζωή του στους δρόμους και οι επείγουσες ανάγκες της οικογένειάς του και των παιδιών του απαιτούν ακριβώς το αντίθετο. Αυτή είναι η μόνιμη διαμάχη του."

Οι εσωτερικές, εξωτερικές και εκτός ορίων όψεις του ταξιδιού του Ουξμπάλ έχουν να κάνουν και με τη σχέση του με την πρώην σύζυγό του, την εκρηκτική Μαράμπρα, την οποία υποδύεται η Αργεντίνα ηθοποιός Μαριθέλ Άλβαρες. Ο Μπαρδέμ έκανε πρόβες με πολλές άλλες ηθοποιούς, προτού φτάσει η σειρά της Άλβαρες. "Οποιαδήποτε θα μπορούσε να πάρει τον ρόλο, όταν όμως ήρθε η Μαριθέλ την τελευταία στιγμή, είχε αυτό το κάτι που ταίριαξε στον ρόλο", σχολιάζει ο ηθοποιός. "Είχε αυτή τη μίξη του κύρους και της ελαφρότητας κάποιου, του οποίου τα πόδια δεν πατούν στη γη, ο τέλειος συνδυασμός. Δουλεύοντας μαζί της ήταν μια θαυμάσια εμπειρία, καθώς μαζί εξερευνήσαμε τα μυαλά των δύο πρωταγωνιστών, του Ουξμπάλ και της Μαράμπρα."

Ο Ουξμπάλ έχει επίσης μια διαταραγμένη σχέση με τον αδερφό του Τίτο, που τον υποδύεται ο Έντουαρντ Φερνάντεζ, με τον οποίο ο Μπαρδέμ έχει συνεργαστεί και στο παρελθόν. "Είναι αδύνατον για τον Έντουαρντ να πει κάτι που δεν είναι αλήθεια", σχολιάζει ο Μπαρδέμ. "Είναι υπερβολικά ειλικρινής. Κάνει αρκετή προετοιμασία και νομίζω ότι η δουλειά του στην ταινία μιλάει από μόνη της."
Ο Μπαρδέμ έχει επίσης να πει τα καλύτερα για τη συνεργασία του με την μη-επαγγελματία ηθοποιό Ντιαριάτου Νταφ, που υποδύεται την Ιτζέ, τη Σενεγαλέζα μετανάστρια, που γίνεται η "σωτήρας" του Ουξμπάλ. "Ήταν ένας πολύ γενναίος ρόλος γι' αυτήν γιατί μοιράζεται πολλές παρόμοιες καταστάσεις στη ζωή της. Ήταν αρκετά ευαίσθητο να την παρακολουθείς. Ήταν αγχώδης στην αρχή, όμως έπειτα αφέθηκε στον ρόλο της."

Έχοντας προηγουμένως πρωταγωνιστήσει στην κωμωδία του Γούντι Άλεν "Vicky Cristina Barcelona", που διαδραματίζεται στη Βαρκελώνη, ο Μπαρδέμ είχε μια ευκαιρία στο "Biutiful" να εισχωρήσει σε μια εντελώς διαφορετική πλευρά της πόλης, μακριά από την κομψή αρχιτεκτονική και τα καφέ της ταινίας του Άλεν. "Όπως όλες οι πόλεις, έτσι και η Βαρκελώνη έχει το φως και τη σκιά της, το ένα συντηρείται από το άλλο και αντίστροφα. Είχα ακούσει γι' αυτό, δεν ήμουν όμως εξοικειωμένος με όλα αυτά τα παράνομα εργοστάσια στις περιοχές των μεταναστών, μέχρι που ξεκινήσαμε τα γυρίσματα του φιλμ. Έπειτα έμοιαζε σαν να ήταν πάντα το πρώτο θέμα των ειδήσεων, με επιδρομές αστυνομικών κάθε εβδομάδα. Στα μέρη που κάναμε γυρίσματα, η πραγματική ζωή είναι πιο περίπλοκη από τη φαντασία."
Ενώ η ταινία προχωρά, κάθε κομμάτι του Ουξμπάλ υφίσταται μια μεταμόρφωση- το σώμα του, τα πράγματα στο μυαλό του, στην καρδιά του, οι ελπίδες του- και αυτό ήταν το δύσκολο για τον Μπαρδέμ. Η "σωματική διάλυση" ήταν το εύκολο κομμάτι, όπως υποστηρίζει. "Κάναμε τα γυρίσματα με χρονολογική σειρά, επομένως φυσιολογικά ξεκινάς με ένα πλάνο- ξέρεις πότε να σταματήσεις να τρως, πότε να γυμναστείς κλπ. Δουλέψαμε για πολλές μέρες και η κούραση επηρεάζει και το σώμα. Αυτό όμως δεν είναι το δύσκολο της υπόθεσης. Το δύσκολο είναι όλα τα συναισθήματα που σου απομένουν στο τέλος της μέρας."

Στο τέλος, η συνεργασία με τον Ινιάριτου ήταν αυτό που περίμενε ο Μπαρδέμ. "Ήταν τιμή και προνόμιο για μένα να δουλέψω με τον Αλεχάντρο, γιατί είμαι κάποιος που έχει "καταβροχθίσει" τις ταινίες του. Δουλέψαμε πολύ μαζί και ήταν μια περιπέτεια- όπως είπε ο Αλεχάντρο, ήταν σαν να ανεβαίνουμε ένα βουνό, όπου δεν σταματάς να κινείσαι μέχρι να φτάσεις στην κορυφή. Ήταν πολύ δύσκολο, αλλά και εποικοδομητικό, γιατί ήταν κάτι πολύ προσωπικό γι' αυτόν και για μένα."

Η Μαριθέλ Άλβαρες μπήκε στην ταινία "σαν σίφουνας", όταν ο Ινιάριτου την επέλεξε από μια οντισιόν. Παρόλο που είναι μία από τις πιο διάσημες καλλιτέχνιδες της Αργεντινής, δεν είχε ποτέ μέχρι τώρα αναλάβει έναν ρόλο σε ταινία. "Για μένα ήταν υπέροχη έκπληξη να περάσω από οντισιόν για ταινία του Ινιάριτου κι έτσι ξαφνικά, μέσα σε μία εβδομάδα, πετούσα για Ισπανία, όπου βρέθηκα σε οντισιόν με τον Χαβιέ Μπαρδέμ", θυμάται. "Ήταν μεγάλη τιμή να με επιλέξουν για τον ρόλο και να συνεργαστώ με έναν τόσο αξιόλογο σκηνοθέτη- ήταν σαν δώρο ζωής για μένα να γνωρίσω τους Ινιάριτου και Μπαρδέμ. Ήταν μια ευκαιρία να ωριμάσω όχι μόνο ως ηθοποιός, αλλά και ως άνθρωπος."

Μετά τις οντισιόν, κατάφερε η Άλβαρες να διαβάσει το σενάριο. "Το βρήκα αρκετά δυνατό, επώδυνο αλλά και εντελώς απολαυστικό, γιατί ο ρόλος της Μαράμπρα είναι τεράστια πρόκληση για μια ηθοποιό. Είναι ένας ονειρεμένος ρόλος γιατί απαιτεί από τον ηθοποιό να εισέλθει σε ακραίες συναισθηματικές καταστάσεις- από την απόλυτη ευφορία στα "βάθη του σκότους". Δεν το φοβήθηκα, περίμενα τη στιγμή που θα μπορούσα να "εκραγώ". Συνηθίζουμε να ζούμε σε ένα πλαίσιο κανονικότητας και ο,τιδήποτε έξω από αυτό μας τρομάζει. Όμως αφήνοντας αυτό το πλαίσιο πίσω μας μπορεί να δίνει την αίσθηση ελευθερίας, είναι όμως κι επικίνδυνο."

Υπήρχε πολύ λίγος χρόνος για να προετοιμαστεί για τον ρόλο της. "Όταν δεν έχεις πολύ χρόνο μπροστά σου, πρέπει να εμπιστευτείς τον σκηνοθέτη σου, να είσαι σαν πηλός στα χέρια του. Έτσι αποφάσισα να εμπιστευτώ τον Ινιάριτου ολοκληρωτικά. Πήρα την απόφαση να είμαι όσο πιο "ανοιχτή" γίνεται, παρούσα παντού, να έχω τα μάτια και τα αυτιά μου ανοιχτά και να εμπιστεύομαι τα βασικά μου ένστικτα. Η ατμόσφαιρα της αλληλεγγύης που βρήκα στον Αλεχάντρο και στον Χαβιέ με έκανε να αισθανθώ άνετα."

Την γοήτευσε ο σπαραγμός που ακολουθεί το τέλος της σχέσης των Ουξμπάλ και Μαράμπρα. "Δεν θέλουν να πληγώσουν ο ένας τον άλλον, όμως δεν φαίνεται να το προσπαθούν. Είναι υπεράνω του ελέγχου τους. Η σχέση τους είναι τραγική από τη φύση της. Είναι σαν ένα ποτήρι, που από τη στιγμή που σπάει, δεν μπορεί να ξανακολλήσει. Τώρα πλέον είναι μόνο νερό και άμμος, που γλιστρούν."

Η Άλβαρες ανέπτυξε μια αρμονική σχέση με τον Μπαρδέμ. "Είναι πολύ ανοιχτός, πολύ εύκολος και χαλαρός και αυτό μας επέτρεψε να αναπτύξουμε μια οικειότητα. Ο Ουξμπάλ είναι σαν ένας τραγικός ήρωας ελληνικής τραγωδίας. Πρέπει να περάσει αρκετό πόνο και να υποφέρει για να καταλάβει ποιος είναι και να βρει τον προορισμό του- και νομίζω ότι ο Χαβιέ έκανε ένα παρόμοιο ταξίδι με τον εαυτό του, όσο γυριζόταν η ταινία."

Επίσης για την Άλβαρες, το "Biutiful" ήταν μια ευκαιρία για να γνωρίσει μια άλλη πλευρά της Βαρκελώνης, της πόλης που έχει επισκεφθεί στο παρελθόν. "Είμαι ερωτευμένη με την Βαρκελώνη, αλλά το ενδιαφέρον είναι ότι ο Αλεχάντρο αποφάσισε να δείξει το πορτραίτο μιας εντελώς διαφορετικής πόλης από αυτήν που έχουν δει οι περισσότεροι τουρίστες. Οι ήρωες αυτής της ιστορίας ανήκουν σε μια Βαρκελώνη που δεν είναι γνωστή ευρέως και όπου οι άνθρωποι βιώνουν σκληρές ζωές. Είναι ένα μέρος πολλών αντιθέσεων- όπου η πραγματικότητα είναι κάποιες φορές σαν γροθιά στο πρόσωπο, βάναυση και ωμή, και κάποιες άλλες πολύ όμορφη."

in.gr





Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο Twitter

Σινεμά: "Το Κοστούμι" - Κριτική Ελισσαίου Βγενόπουλου

29 Μαϊου 2022, 21:11
Πρόβα επιβίωσης -Δεν είναι τέχνη είναι τεχνική, ψιθυρίζει ο ήρωας μας και εννοεί ότι χρειάζεται, ...

Σινεμά: Οι ταινίες της εβδομάδας από 28/4/22 - Κριτική Γιάννη Ζουμπουλάκη

29 Απριλίου 2022, 20:37
 – Λίαμ Νίσον χωρίς μνήμη Μια μόνο νέα ταινία ξεχωρίζει από σήμερα στις αίθουσες όπου ...

Όσκαρ 2022*: Οι ταινίες που πρωταγωνίστησαν - Του Ελισσαίου Βγενόπουλου

01 Απριλίου 2022, 20:44
Η «έκπληξη» που όλοι είχαν προβλέψει. Σε μια επιτυχημένη τελετή,  η ταινία  CODA  της Apple ...


Σχολιάστε το άρθρο:



συνολικά: | προβολή:

Newsletter
Email:
Λέξεις κλειδιά
Αξιολογήστε αυτο το άρθρο
0