Αγαπητοί φίλοι, Μπορείτε να στέλνετε τα κείμενά σας στο palmografos@gmail.com - Δωρεάν δημοσίευση Αγγελιών στο palmografos@gmail.com

Σινεμά: Ο Μορέτι εισβάλλει στο Βατικανό, αλλά ο Μπουνιουέλ κερδίζει τις εντυπώσεις

Αρχική | Ελεύθερος χρόνος | Κινηματογράφος | Σινεμά: Ο Μορέτι εισβάλλει στο Βατικανό, αλλά ο Μπουνιουέλ κερδίζει τις εντυπώσεις

«Έχουμε Πάπα!» (Habemus Papam)

Σκηνοθεσία: Νάνι Μορέτι

Ερμηνεία: Μισέλ Πικολί, Νάνι Μορέτι, Γιέρζι Στουρ, Ρενάτο Σκάρπα

Πέντε χρόνια μετά τον «Αλιγάτορα», που παρά τις προθέσεις του Μορέτι δεν κατάφερε να συλλάβει ουσιαστικά το φαινόμενο Μπερλουσκόνι, ή, πολύ περισσότερο, να προκαλέσει κάποιο αποτέλεσμα στο πολιτικό πεδίο, ο Ιταλός σκηνοθέτης στρέφει εδώ τα πυρά του στο Βατικανό. Αυτή τη φορά η προσέγγισή του είναι πιο προσεκτική, διαθέτει χιούμορ, σαρκασμό και καλοδουλεμένη ψυχολογική «βυθομέτρηση»... Παρακολουθούμε το κονκλάβιο των καρδιναλίων να εκλέγει έναν νέο Πάπα, ο οποίος όμως μόλις συνειδητοποιεί ότι πρόκειται να είναι ο ηγέτης ενός δισεκατομμυρίου πιστών, παθαίνει κρίση πανικού λίγο πριν βγει στο μπαλκόνι του Άγιου Πέτρου για να χαιρετήσει τους συγκεντρωμένους, οι οποίοι περιμένουν ώρες ατελείωτες για να τον δουν. Οι σύμβουλοί του, ανίκανοι να τον πείσουν ότι είναι ο κατάλληλος άνθρωπος, αναζητούν βοήθεια από έναν καταξιωμένο αλλά και άθεο ψυχολόγο (Νάνι Μορέτι). Αλλά ο φόβος της τεράστιας ευθύνης που του ανατέθηκε δεν είναι κάτι που μπορεί να ξεπεραστεί με την «ψυχολογική υποστήριξη»...


«Βιριδιάνα» (Viridiana)

Σκηνοθεσία: Λουίς Μπουνιουέλ

Ερμηνεία: Σίλβια Πινάλ, Φρανσίσκο Ραμπάλ, Φερνάντο Ρέι, Χοσέ Κάλβο, Μαργκαρίτα Λοζάνο


Το αθάνατο αριστούργημα του Μπουνιουέλ, που γύρισε στην Ισπανία του Φράνκο, την περίοδο 1960-61, ξεγελώντας όλους τους υπεύθυνους του καθεστώτος, που δεν γνώριζαν τι ακριβώς πρόκειται να σκηνοθετήσει ο δαιμόνιος Ισπανός. Όταν η ταινία προβλήθηκε στις Κάννες, αποσπώντας τον Χρυσό Φοίνικα, και οι πάντες συνειδητοποίησαν ότι πρόκειται για μια σφοδρή επίθεση κατά του καθολικισμού, ο Φράνκο, έξαλλος, απέλυσε τον υπουργό Πολιτισμού της κυβέρνησής του, θεωρώντας τον υπεύθυνο για το φιάσκο.

Η ταινία διηγείται την ιστορία της Βιριδιάνας, που προσπαθεί να ζήσει σύμφωνα με το γράμμα των εντολών του Θεού. Βέβαια, το περιβάλλον μέσα στο οποίο κινείται δεν μοιράζεται τις ίδιες αγνές προθέσεις. Λίγο πριν αφοσιωθεί επίσημα στον Θεό, επισκέπτεται τον μοναδικό συγγενή της, έναν χήρο θείο της. Ο καταθλιπτικός μεσήλικας με τις κρυφές, φετιχιστικές συνήθειες θα επιχειρήσει να την κάνει δική του για πάντα. Λόγω των ενοχών του, τελικά ο άνδρας θα αφήσει όλη του την περιουσία στην ανιψιά του. Η Βιριδιάνα θα βρει τώρα έναν καλύτερο τρόπο να υπηρετήσει τον Κύριό της: Θα μαζέψει όλους τους ζητιάνους της πόλης μέσα στην πολυτελή έπαυλη. Ταυτόχρονα, ο γοητευτικός μοναχογιός του θείου, θα εγκατασταθεί στην οικογενειακή κατοικία. Η απληστία των ευνοούμενων και ο επικίνδυνος πόθος του νέου, θα κουρελιάσουν τις αγνές προθέσεις της γυναίκας...


«Τα 39 σκαλοπάτια» (The 39 steps)

Σκηνοθεσία: Άλφρεντ Χίτσκοκ

Ερμηνεία: Ρόμπερτ Ντόνατ, Μαντλίν Κάρολ, Λούσι Μανχάιμ, Γουίλι Γουότσον, Πέγκι Άσκροφτ, Τζον Λόρι

Η ταινία (παραγωγής 1935) που έδωσε στον Χίτσκοκ τη δυνατότητα να δουλέψει στην Αμερική, καθώς η βιρτουοζιτέ του τράβηξε αμέσως την προσοχή των παραγωγών της άλλης πλευράς του Ατλαντικού. Ο Καναδός Ρίτσαρντ Χάνεϊ επισκέπτεται την Αγγλία, και σε ένα μιούζικ χολ του Λονδίνου παρακολουθεί την παράσταση ενός παράξενου ανθρώπου, που έχει φωτογραφική μνήμη. Ξαφνικά όμως ακούγονται πυροβολισμοί και επικρατεί πανικός. Μέσα στην αναστάτωση γνωρίζει μια όμορφη κοπέλα, την Αναμπέλα, η οποία ζητά τη βοήθειά του. Θα του αποκαλύψει ότι είναι κατάσκοπος και διαθέτει στοιχεία που θα ξεσκεπάσουν μια μεγάλη υπόθεση κατασκοπίας εναντίον της Αγγλίας, αναφέροντάς του τα μυστηριώδη «39 σκαλοπάτια». Πριν προλάβει όμως ο Ρίτσαρντ να μάθει περισσότερα, η Αναμπέλα βρίσκεται μαχαιρωμένη στο διαμέρισμά του... Αργότερα, μαθαίνει ότι η αστυνομία τον θεωρεί βασικό ύποπτο για τον φόνο της και έχει εξαπολύσει κυνηγητό εναντίον του...


«Κόναν ο Βάρβαρος» (Conan the Barbarian 3D)

Σκηνοθεσία: Μάρκους Νίσπελ

Ερμηνεία: Τζέισον Μόμοα, Στίβεν Λανγκ, Ρόουζ ΜακΓκόουαν, Ρον Πέρλμαν, Ρέιτσελ Νίκολς


Αποτυχημένο ριμέικ του κλασικού πια «Κόναν» του 1982. Μάχες του ήρωα ενάντια σε θανάσιμους αντίπαλους και τρομακτικά τέρατα, και νοσταλγία για το πρωτότυπο και τον Αρνολντ... Δυστυχώς.


«The Veteran»

Σκηνοθεσία: Μάθιου Χόουπ

Ερμηνεία: Τόμπι Κέμπελ, Μπράιαν Κοξ, Τόνι Κουράν, Άντι Μπιέλσκι, Τομ Μπρουκ

Σε σκηνοθεσία του Βρετανού Μάθιου Χόουπ. Ενας στρατιώτης επιστρέφει από τον πόλεμο στο Αφγανιστάν και αποκαλύπτει μια συνωμοσία στην οποία εμπλέκονται υπηρεσίες πληροφοριών και μια συμμορία εμπόρων ναρκωτικών. Δεν είναι αδιάφορο, διαθέτει σκηνοθετικό ρυθμό.


«Green Lantern 3D»

Σκηνοθεσία: Μάρτιν Κάμπελ

Ερμηνεία: Ράιαν Ρέινολντς, Μπλέικ Λάιβλι, Πίτερ Σάρσγκααρντ, Μαρκ Στρονγκ, Τιμ Ρόμπινς, Άντζελα Μπάσετ

Από τα κόμικς στη μεγάλη οθόνη, για μια ακόμη φορά, τώρα όμως με απογοητευτικό αποτέλεσμα: Σε ένα σύμπαν αχανές και μυστηριώδες, υπάρχει μια μικρή, αλλά πανίσχυρη δύναμη. Προστάτες της ειρήνης και της δικαιοσύνης, είναι γνωστοί ως το Σώμα των Γκρην Λάντερν, μια αδελφότητα πολεμιστών που έχουν ορκιστεί να διατηρούν τη γαλαξιακή τάξη. Κάθε ένας φοράει ένα δαχτυλίδι που του χαρίζει υπερδυνάμεις. Αλλά, όταν ένας νέος εχθρός απειλήσει να καταστρέψει την ισορροπία δυνάμεων, η μοίρα τους, και μαζί η μοίρα της Γης εναπόκεινται στα χέρια του νεότερου μέλους τους και πρώτου ανθρώπου που έχει επιλεγεί για την αδελφότητά τους...


«Κρεβάτι στα τέσσερα»

Σκηνοθεσία: Αντονί Κορντιέ

Ερμηνεία: Ελοντί Μπουσέ, Μαρίνα Φουά, Νικολά Ντουβοσέλ, Ροσντί Ζεμ

Γαλλική παραγωγή, με δύο ζευγάρια, μεσαίας τάξης, πάνω κάτω 30 ετών, που ανάμεσά τους δημιουργείται αμοιβαία έλξη μεταξύ τους και ερωτικό δέσιμο... Το κοινό τους πάθος μετατρέπεται σε εθισμό. Γαλλικοί «πειραματισμοί» για το τέλος του καλοκαιριού; Αφήστε καλύτερα...

ΑΥΓΗ





Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο Twitter

14ο Athens Open Air Film Festival

18 Ιουνίου 2024, 23:16
Δείτε το φετινό πρόγραμμα προβολών σε αγαπημένες και νέες τοποθεσίες της πόλης Άλσος Πετραλώνων, Αμαξοστοιχία ...

Σινεμά: "Οι γέφυρες του Μάντισον" - Κριτική Ελισσαίου Βγενόπουλου *

01 Σεπτεμβρίου 2022, 17:15
Στις όχθες της υποταγής Αν αγαπάς κάποιον όλα γύρω αποκτούν κάποιο νόημα, αν όχι όλα ...

Σινεμά: "Αγέλη προβάτων" - Κριτική Ελισσαίου Βγενόπουλου

06 Ιουλίου 2022, 00:55
Στη Γη της απληστίας  Η επαρχία, έτσι βουβή που πάντα κείτεται, δεν εξιστορεί ποτέ και ...


Σχολιάστε το άρθρο:



συνολικά: | προβολή:

Newsletter
Email:
Λέξεις κλειδιά
Αξιολογήστε αυτο το άρθρο
0