Αγαπητοί φίλοι, Μπορείτε να στέλνετε τα κείμενά σας στο palmografos@gmail.com - Δωρεάν δημοσίευση Αγγελιών στο palmografos@gmail.com

Η "Ασκητική" του Νίκου Καζαντζάκη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Αρχική | Ελεύθερος χρόνος | Θέατρο | Η "Ασκητική" του Νίκου Καζαντζάκη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Μετά το Θέατρο της Ημέρας και το Ίδρυμα Μιχάλη Κακογιάννη, θα απολαύσουμε την "Ασκητική" στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Ο ιδιαίτερα ταλαντούχος σκηνοθέτης Πάνος Αγγελόπουλος δεν παραλείπει να βελτιώνει την παράσταση ακόμη περισσότερο.

Μια ανατροπή στο σύγχρονο ελληνικό θέατρο και σίγουρα μία από τις πιο αξιόλογες παραστάσεις των τελευταίων ετών, που λίγοι θα τολμούσαν να σκηνοθετήσουν.

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΘΗΝΑ  16-3-2012

 

ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ

20   -   21         ΑΠΡΙΛΙΟΥ       2012


Η αμαρτωλή «άσκηση» σαν ενσάρκωση της ανθρώπινης  θέωσης.

Η  "ΑΣΚΗΤΙΚΗ" του Νίκου Καζαντζάκη σε μια τολμηρή θεατρική απόδοση.

Θεατρική προσαρμογή-Σκηνοθεσία :Πάνος Αγγελόπουλος

«Να είσαι ελεύθερος άνθρωπος να  παλεύεις χωρίς να καταδέχεσαι να ζητάς ανταμοιβή, αυτό είναι η αληθινή ελευθερία».


Είναι ένα  γεγονός στο χώρο του θεάτρου, το ανέβασμα σε θεατρική παράσταση, το φιλοσοφικό  έργο του Νίκου Καζαντζάκη "ΑΣΚΗΤΙΚΗ"

Η  “Ασκητική” είναι το πρώτο έργο του Ν. Καζαντζάκη που το έγραψε σε νεαρή ηλικία. Ήταν όμως το έργο που κατέφυγε και διόρθωσε στην πορεία  της ζωής του. Λειτούργησε δηλαδή σαν ένας λογαριασμός και απολογισμός ζωής ,του μεγάλου αυτού στοχαστή. Οπότε έχει μια ιδιαίτερη βαρύτητα. Το ονόμασε “Ασκητική” διότι όπως λέει ο συγγραφέας, αυτό που ανυψώνει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και προβιβάζει τον άνθρωπο από την αρχική κατάσταση του ζώου , είναι η ατέρμονος και αιματώδης «άσκηση», η δράση.

Η διαρκής πάλη με τον εαυτό μας και το περιβάλλον, το παρελθόν και το μέλλον, την ύβρη και την αιδώ, την ταπείνωση και το μεγαλείο, την περιφρόνηση και την φρόνηση. Μιλά δηλαδή για την δυσκολία της ύπαρξης και την έννοια της δημιουργίας. Γι’ αυτό και το κείμενο είναι διαρκώς επίκαιρο και σαγηνεύει τους  ανθρώπους.

------------

Ο σύγχρονος άνθρωπος δεν μπορεί να μείνει αδιάφορος  στις παραινέσεις και    τις προκλήσεις του Νίκου Καζαντζάκη.

«Μην καταδέχεσαι να ρωτάς: «Θα νικήσουμε; Θα νικηθούμε;». Πολέμα.

«Να αρνηθείς όλες τις παρηγοριές, να απομείνεις μόνος με μοναχά τη δύναμη σου σε ένα κόσμο που να μην ντροπιάζει την καρδιά σου»

«Να πεθαίνεις κάθε μέρα. Να γεννιέσαι κάθε μέρα. Ν’ αρνιέσαι ό,τι έχεις κάθε μέρα.

Η ανώτατη αρετή δεν είναι να ’σαι ελεύτερος, παρά να μάχεσαι για  ελευτερία».

--------------

Ο σκηνοθέτης  Πάνος Αγγελόπουλος  αναφέρει ότι στους καιρούς της αβεβαιότητας που ζούμε το να αναλαμβάνεις τις ευθύνες σου είναι το αρχικό βήμα προς την σωτηρία. Η  Ασκητική, μας  διδάσκει να είσαι υπεύθυνος για την μοίρα σου και  ότι οφείλεις να δράσεις. Να ασκείσαι από τη μια συνεχώς ψυχοσωματικά και απ’ την άλλη να ανυψώνεις τον εαυτό σου . Να θυμάσαι συνεχώς ότι ζεις σε κοινωνία και  ότι πρέπει να υπολογίζεις και να τοποθετείς την ύπαρξή σου στα όρια της συλλογικότητας. Κάθε κρίση δηλαδή ξεκινά σαν πνευματική απορρύθμιση. Γι’ αυτό η “Ασκητική” είναι εξαιρετικά επίκαιρη , διότι μας μαθαίνει να πηγαίνουμε με τις δυσκολίες μας κι όχι να εφησυχαζόμαστε με τα εύκολα. Καλεί τον άνθρωπο να πλάσει την δική του προσωπική δημιουργία με περηφάνια, χωρίς φόβο, με μια εσωτερική δύναμη ψυχής.

Συντελεστές  παράστασης.

Θεατρική προσαρμογή  – Σκηνοθεσία: Πάνος  Αγγελόπουλος

Μουσική: Δημήτρης  Παπαδημητρίου

Σκηνικά – Κοστούμια : Mάιρα  Βαζαίου

Συνεργάτης Σκηνοθέτης: Ανδρομάχη Μοντζολή

Προετοιμασία  Κίνησης: Ολια  Λιυδάκη

Σχεδιασμός  Φωτισμού: Γιώργος  Πουλίδης

ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Γιάννης Θωμάς ,Θάλεια Αργυρίου, Σοφία Κομηνέα ,

Δημήτρης  Γρηγοριάδης, Λευτέρης  Βλάχος  ,Εύη Καραδήμα.

Συμμετέχει πενταμελής ομάδα χορού  από το ‘’Θέατρο της Ημέρας’’

-----------------------------------

Ο Καζαντζάκης  άρχισε να γράφει την  Α σ κ η τ ι κ ή  στη Βιέννη και την τελείωσε στο Βερολίνο, τέλος του 1922. Πείνα , απελπισία, αθλιότητα , πληθωρισμός  και μεγάλη νομισματική  κρίση.

Μέσα στην σημερινή κρίση ,την βαρβαρότητα  των ημερών, την έκπτωση της ελευθερίας  ενάντια στην  καθημερινή βία , πώς να προστατευτεί  ο άνθρωπος;

Τι διαθέτει ο άνθρωπος ως αντίπαλο δέος απέναντι στην αδικία ,στη νέα τάξη πραγμάτων  και στην ωμότητα των αγορών ;

Μόνο το πνεύμα  του διαθέτει.

Αυτό και μόνο αυτό μπορεί να τον σώσει .

Η βαθειά συνείδηση,   η  πνευματική  η  πολιτική …

Μπορούμε να προσθέσουμε  την  Α σ κ η τ ι κ ή  στο κάλεσμα του πνεύματος   και ας πέρασαν  80 χρόνια από το προσκλητήριο της, μέχρι  σήμερα..

Η κραυγή  της, μας  χρειάζεται…

‘’Ασκητική ‘’ θεατρική παράσταση  20 - 21  Απριλίου 2012

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών  (αίθουσα  Σκαλκώτα)

Εισιτήρια : 210 7282333

Δευτέρα-Παρασκευή 10  π.μ.- 6 μ.μ.

Σάββατο 10 π.μ. - 2 μ.μ

και στην Ομήρου 8

Δευτέρα-Παρασκευή 10 π.μ.- 4 μ.μ.

Tιμή  εισιτηρίου : 35 euro ,30 euro , φοιτητικό  20 euro.

Τα  έσοδα  θα  διατεθούν  σε δυο μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς.

1.Δύκτιο  δικαιωμάτων  του  παιδιού .

2. Ανάσα..


Χορηγοί Επικοινωνίας

Mega , Δεύτερο Πρόγραμμα 103,7,  Τρίτο Πρόγραμμα,  Βήμα FM 99,5, Αθήνα 9,84

 





Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο Twitter

Θέατρο: Α. Τσέχοφ, "Ο Βυσσινόκηπος" - Κριτική Νίκου Μπατσικανή*

05 Μαρτίου 2024, 19:30
 "Ο Βυσσινόκηπος": Το αριστούργημα του Τσέχοφ σε θαυμάσια παράσταση στο Διάχρονο Θέατρο Φωτό: Απόστολος Δελάλης «Ο ...

Θέατρο: Κικής Μαυρίδου, «Η μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου - Ταχτσή» - Κριτική Νίκου Μπατσικανή*

20 Φεβρουαρίου 2024, 22:54
 Συγκλονιστική παράσταση στο θέατρο "Εν Αθήναις", παραγωγής του Πολυχώρου "Vault" Βασισμένο στη ζωή της μητέρας ...

Θέατρο: Henrik Ibsen, "Αγριόπαπια" - Κριτική Νίκου Μπατσικανή*

21 Νοεμβρίου 2023, 18:54
 Θαυμάσια παράσταση στο θέατρο "Εκάτη" «ΑΓΡΙΟΠΑΠΙΑ», του Henrik Ibsen Σκηνοθεσία: Βαλεντίνη Λουρμπά Φωτό: Αντώνης Συμεωνάκης Ερμηνείες: Μάνος Χατζηγεωργίου, ...


Σχολιάστε το άρθρο:



συνολικά: | προβολή:

Newsletter
Email:
Λέξεις κλειδιά
Αξιολογήστε αυτο το άρθρο
0