Αγαπητοί φίλοι, Μπορείτε να στέλνετε τα κείμενά σας στο palmografos@gmail.com - Δωρεάν δημοσίευση Αγγελιών στο palmografos@gmail.com

Αντιγόνη του Σοφοκλή - Στο αίθριο του Μουσείου Μπενάκη

Αρχική | Ελεύθερος χρόνος | Θέατρο | Αντιγόνη του Σοφοκλή - Στο αίθριο του Μουσείου Μπενάκη

Το Φεστιβάλ Αθηνών 2013 παρουσιάζει σε συμπαραγωγή με την εταιρεία Λυκόφως, την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Νατάσας Τριανταφύλλη.

Η παράσταση θα παρουσιαστεί στον Α΄ Κύκλο: 19-23 & 26-30 Ιουνίου 2013 και στον Β Κύκλο: 3-7 Ιουλίου 2013 στο αίθριο του Μουσείου Μπενάκη (Πειραιώς 138).

Η «Αντιγόνη» ανεβαίνει σε μετάφραση του Νίκου Παναγιωτόπουλου, σκηνοθεσία της Νατάσας Τριανταφύλλη, με πρωτότυπη μουσική της Monika, φωτισμούς του Scott Bolman (φωτιστή του Bob Wilson) και κοστούμια της Ιωάννας Τσάμη.

Συμμετέχουν η πρόσφατα βραβευμένη με το βραβείο Μελίνα Μερκούρη, Λένα Παπαληγούρα στον ομώνυμο ρόλο, ο Ορφέας Αυγουστίδης, Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Βίκυ Παπαδοπούλου, Χρήστος Σαπουντζής και Λυδία Φωτοπούλου.

Μετάφραση: Νίκος Παναγιωτόπουλος

Σκηνοθεσία: Νατάσα Τριανταφύλλη

Πρωτότυπη μουσική για την παράσταση: Monika

Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη

Σκηνικός χώρος: Ιωάννα Τσάμη – Νατάσα Τριανταφύλλη

Φωτισμοί: Scott Bolman

Hair Styling: Γιώργος Καμπούρης

Σχεδιασμός Μακιγιάζ: Πάνος Κονδύλης 134FxLabo...

Bοηθός Σκηνοθέτη: Σοφία Ίτο

Παραγωγή: Γιώργος Λυκιαρδόπουλος – Εταιρεία Λυκόφως σε συμπαραγωγή με το Φεστιβάλ Αθηνών

Αντιγόνη: Λένα Παπαληγούρα

Κρέων: Λάζαρος Γεωργακόπουλος

Ισμήνη: Βίκυ Παπαδοπούλου

Φύλακας: Χρήστος Σαπουντζής

Αίμονας: Ορφέας Αυγουστίδης

Χορός/Τειρεσίας/Ευρυδίκη: Λυδία Φωτοπούλου

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙEΣ

Χριστίνα Γεωργιάδου

Για το έργο

Η Αντιγόνη πρωτοδιδάχτηκε το 441 π.Χ, και από τότε έχει απασχολήσει και εμπνεύσει τους ανθρώπους της τέχνης αλλά και έχει πυροδοτήσει στοχασμούς και αντιπαραθέσεις τόσο στη δυτική σκέψη και λογοτεχνία , όσο και σε επίπεδο παγκόσμιο.

Είναι η δυναμική που δημιουργεί η αντιπαράθεση των δύο κόσμων, εκείνου του “παλαιού”, του Θεϊκού Δικαίου, της οικογένειας και του αίματος, που οδηγεί τις πράξεις και τη σκέψη της Αντιγόνης, και ενός “νέου”, εκείνου που θέτει στο κέντρο τον άνθρωπο, το αυτεξούσιο του, και εντέλει τον Νόμο της Πόλης, τον οποίο με μανία υποστηρίζει ο Κρέοντας, που κάνει την “Αντιγόνη” ένα έργο που συμπυκνώνει το άλυτο δίλημμα τόσων κοινωνιών στο πέρασμα των χρόνων.

Ένα δίλημμα, που απασχολεί την ανθρώπινη ψυχή, και παλεύει να βρει λύση σχεδόν σε κάθε ατομική, κοινωνική και ιστορική συνθήκη. Η πάλη ανάμεσα στη μοίρα και το ανθρώπινο δίκαιο, ανάμεσα στην αρσενική εξουσία και τη θηλυκή αντοχή, ανάμεσα στη μοίρα και την ψευδαίσθηση ότι ο άνθρωπος μπορεί να την ορίσει, διαπνέει ολόκληρη την τραγωδία.

Υπόθεση του έργου

Μετά τον αμοιβαίο θάνατο των δύο αδερφών Ετεοκλή και Πολυνείκη, στην εκστρατεία των Επτά επί Θήβας που προκάλεσε ο τελευταίος, την εξουσία  αναλαμβάνει ο Κρέοντας. Δίνει εντολή να θαφτεί μόνο το σώμα του Ετεοκλή, ενώ αποφασίζει όχι απλώς να αφήσει άθαφτο το νεκρό σώμα του Πολυνείκη, όπως όριζε το δίκαιο της εποχής για τους προδότες της πόλης, αλλά ορίζει και φρουρά να φυλάει το πτώμα μέχρι να το ξεσκίσουν τα σκυλιά και τα όρνια. Απειλεί ότι όποιος παραβεί την εντολή του, θα θανατωθεί με λιθοβολισμό.

Η Αντιγόνη, τραγική αδερφή των αλληλοσκοτωμένων αδερφών, είναι αποφασισμένη να θάψει το σώμα του αδερφού της, παρακούοντας τις εντολές του Βασιλιά και αψιφώντας τις συνέπειες της πράξης της. Ζητάει τη συνδρομή της αδερφής της Ισμήνης. Εκείνη προσπαθεί να την αποτρέψει συνειδητοποιώντας τις συνέπειες μιας τέτοιας ενέργειας.

Ένας από τους φύλακες ανακοινώνει στον Κρέοντα, ότι ο νεκρός βρέθηκε καλυμμένος με χώμα. Εκείνος οργισμένος διατάσσει να καθαριστεί ο νεκρός, και να συλληφθεί ο δράστης. Λίγο αργότερα, η Αντιγόνη επιχειρεί για δεύτερη φορά να θάψει τον αδερφό της, και τότε ο Φύλακας, τη συλλαμβάνει επ’ αυτοφώρω. Ο Κρέοντας αποφασίζει την καταδίκη της. Να κλειστεί μέσα σε τάφο πέτρινο. Ο γιος του Αίμονας και μέλλων σύζυγος της Αντιγόνης μάταια προσπαθεί να τον μεταπείσει. Ο Τειρεσίας προσπαθεί κι εκείνος να βγάλει τον Κρέοντα από την πλάνη του. Του λέει ότι θα πληρώσει με αίμα δικό του. Ο Κρέοντας αλλάζει άποψη. Τρέχει να ελευθερώσει την Αντιγόνη, αλλά δεν προλαβαίνει. Ο Αίμονας έχει ακολουθήσει τη μνηστή του στον τάφο, και έχει δώσει τέλος στην ζωή του.

Σε αυτή τη διπλή συμφορά, έρχεται και η τρίτη. Όταν η Ευρυδίκη μαθαίνει για τον χαμό του παιδιού της και της Αντιγόνης, αποσύρεται και αυτοκτονεί.

Ο Κρέοντας, κρατώντας, στα χέρια του τα πτώματα της γυναίκας του και του παιδιού του, μετανιώνει για τις πράξεις του, όμως είναι πια αργά.

Σημείωμα σκηνοθέτη

(άτη: η πνευματική τύφλωση που προκαλούν οι Θεοί στον ήρωα της τραγωδίας, ώστε να οδηγηθεί μόνος του στην καταστροφή)

Ο σχεδιασμός της παράστασης, βασίζεται στην έννοια της προοικονομίας των πραγμάτων και των δράσεων των ηρώων, καθώς και στο σκοτάδι της πλάνης, στην αίσθηση δηλαδή, ότι οι ήρωες νομίζουν ότι πράττουν σωστά ενώ έχουν παραπλανηθεί από τη Θεά Άτη.

Οι ηθοποιοί κινούνται περιμετρικά σε όλο τον χώρο του μουσείου, ορίζοντας τη δράση εντός του μουσείου, ως δράση ιδιωτική, ενώ την δράση στο αίθριο ως δράση δημόσια. Ο θεατής θα είναι σε θέση να δει το πραγματικό γεγονός, σε χρόνο ευθύγραμμο, τη στιγμή που συμβαίνει.

Ένας προβληματισμός, ανάμεσα στα όρια του ιδιωτικού κόσμου και της δημόσιας ζωής, έτσι όπως θα μπορούσαν να οριστούν οι κόσμοι του Κρέοντα και της Αντιγόνης.

Ένας προβληματισμός, πάνω στην Ερμηνεία, των καταστάσεων και των βιωμάτων, όταν αυτά εκτίθενται στον δημόσιο λόγο.

Ήρωες, που αδυνατούν να πράξουν με φρόνηση, επειδή παραπλανούνται. Όταν αναγκάζονται τελικά να βρουν το μέτρο, είναι δέσμιοι του Χρόνου, που δεν μπορεί να αλλάξει πια το λάθος.


Λίγα λόγια για τη σκηνοθέτη Νατάσα Τριανταφύλλη

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1980.

Έχει σπουδάσει Κοινωνιολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Υποκριτική στη Δραματική Σχολή του Γιώργου Κιμούλη και στο New York Film Academy (NYFA, New York).

Έχει συμμετάσχει σαν ηθοποιός στις παραστάσεις Kοριολανός (Robert Sturua), Επτά Επί Θήβας, Αντιγόνη, Κωμωδία των Παρεξηγήσεων (σκην. Γιώργος Κιμούλης), Machinal (Νικαίτη Κοντούρη).

Σαν βοηθός σκηνοθέτη έχει συνεργαστεί με τους Γιώργο Κιμούλη, Νικαίτη Κοντούρη, Λευτέρη Βογιατζή.

Τα τελευταία χρόνια εργάζεται σαν βοηθός σκηνοθέτη του Γιάννη Χουβαρδά (Εφιάλτης της ευτυχίας, Θείος Βάνιας, Ορέστης, Εμίλια Γκαλότι, Περικλής, Το Πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα).

Από το 2011-2013, δουλεύει ως βοηθός σκηνοθέτη του Bob Wilson, για την παράσταση "Οδύσσεια" που παρουσιάστηκε στο Εθνικό Θέατρο, και στο Piccolo Teatro.

Toν Μάρτιο του 2011, παρουσίασε με τη Λυδία Φωτοπούλου τη Ραψωδία Υ στο Εθνικό Θέατρο στα πλαίσια της παρουσίασης της Ιλιάδας του Ομήρου.

Τον Μάιο του 2012 παρουσίασε στο Εθνικό Θέατρο, το "Τοπία με Γυναίκες" με την Ιωάννα Παππά και τη Λένα Παπαληγούρα στον κύκλο των Αναγνώσεων.

Η Αντιγόνη είναι η πρώτη της σκηνοθεσία.


Τρόποι Πρόσβασης

ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ 815, 049, 914, 838, Β18, Γ18

ΤΡΟΛΛΕΫ 21

ΜΕΤΡΟ γραμμή 3 (σταθμός ΚΕΡΑΜΙΚΟΣ)

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ σταθμός ΠΕΤΡΑΛΩΝΩΝ

Πληροφορίες

Τοποθεσία:  Μουσείο Μπενάκη, Αίθριο, Πειραιώς 138 & Ανδρονίκου (αίθριο)

Ημερομηνία: Παραστάσεις: Α Κύκλος 19-23 & 26-30 Ιουνίου 2013, Β Κύκλος 3-7 Ιουλίου 2013. Ημέρες και ώρες: Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή 22.00. Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά

Πληροφορίες: http://www.greekfestival.gr - Τηλ. 2103453111

Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: 20€, Ατέλειες, Ανω των 65: 15€, Φοιτητικό: 10€ (περιορισμένος αριθμός εισιτηριών για κάθε μέρα). Κάτοχοι κάρτας ανεργίας: 5€ (ισχύουν την πρώτη βδομάδα και για περιορισμένο αριθμό θέσεων)

Έναρξη προπώλησης: 30/05/2013 - Εισιτήρια μπορείτε να εξασφαλίσετε:

•             Online, από το διαδίκτυο, με χρέωση της πιστωτικής σας κάρτας

•             Τηλεφωνικά, με χρέωση της πιστωτικής σας κάρτας

•             Από τα Εκδοτήρια του Φεστιβάλ

•             Από τα Βιβλιοπωλεία ΠΑΠΑΣΩΤΗΡΙΟΥ και τα Καταστήματα PUBLIC με αγορά κουπονιού (Voucher)

Τηλεφωνικό Κέντρο: +30 - 210 32 72 000

Καθημερινά (και Κυριακές) 9:00-21:00

Κεντρικά: Πανεπιστημίου 39 (εντός στοάς Πεσμαζόγλου). Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα - Παρασκευή: 9:00-17:00, Σάββατο: 9:00-15:00. Εκδοτήρια εισιτηρίων λειτουργούν και στο Μουσείο Μπενάκη και ανοίγουν δύο ώρες πριν την ώρα έναρξης των παραστάσεων.

culturenow.gr





Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο Twitter

Θέατρο: Α. Τσέχοφ, "Ο Βυσσινόκηπος" - Κριτική Νίκου Μπατσικανή*

05 Μαρτίου 2024, 19:30
 "Ο Βυσσινόκηπος": Το αριστούργημα του Τσέχοφ σε θαυμάσια παράσταση στο Διάχρονο Θέατρο Φωτό: Απόστολος Δελάλης «Ο ...

Θέατρο: Κικής Μαυρίδου, «Η μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου - Ταχτσή» - Κριτική Νίκου Μπατσικανή*

20 Φεβρουαρίου 2024, 22:54
 Συγκλονιστική παράσταση στο θέατρο "Εν Αθήναις", παραγωγής του Πολυχώρου "Vault" Βασισμένο στη ζωή της μητέρας ...

Θέατρο: Henrik Ibsen, "Αγριόπαπια" - Κριτική Νίκου Μπατσικανή*

21 Νοεμβρίου 2023, 18:54
 Θαυμάσια παράσταση στο θέατρο "Εκάτη" «ΑΓΡΙΟΠΑΠΙΑ», του Henrik Ibsen Σκηνοθεσία: Βαλεντίνη Λουρμπά Φωτό: Αντώνης Συμεωνάκης Ερμηνείες: Μάνος Χατζηγεωργίου, ...


Σχολιάστε το άρθρο:



συνολικά: | προβολή:

Newsletter
Email:
Λέξεις κλειδιά
Αξιολογήστε αυτο το άρθρο
0