Οι νέες ταινίες της εβδομάδας - Κριτική Γιώργου Κρασσακόπουλου (trailers)
Σκηνοθεσία: Τζέι Ρόουτς
Παίζουν: Μπράιαν Κράνστον, Έλεν Μίρεν, Νταιάν Λέιν, Τζον Γκούντμαν, Ελ Φάνινγκ, Λούις Σι Κέι
Η αληθινή ιστορία του Ντόναλντ Τράμπο, ενός από τους σπουδαιότερους σεναριογράφους του Χόλιγουντ o οποίος το 1947 κλήθηκε ενώπιον της επιτροπής αντιαμερικανικών πράξεων, μπήκε στη μαύρη λίστα ως κομμουνιστής, του απαγορεύτηκε να εργαστεί και φυλακίστηκε.
Η ιστορία του Ντάλντον Τράμπο, σεναριογράφου ταινιών όπως το «Roman Holiday» ή του «Σπάρτακου», είναι μία από τις πιο χαρακτηριστικές της περιόδου του κομμουνιστικού κυνηγιού μαγισσών του Χόλιγουντ, που στοίχισε την καριέρα σε εκατοντάδες καλλιτέχνες της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Ο Τράμπο ήταν ένας από τους λίγους που κατόρθωσε να επανέλθει και να πάρει τα δύο Όσκαρ σεναρίου που κέρδισε με ψευδώνυμο στη διάρκεια της ακούσιας εξαφάνισής του που τον έστειλε ακόμη και στη φυλακή. Το φιλμ του Τζέι Ρόουτς περιγράφει τη συγκεκριμένη περίοδο της ζωής του και το κλίμα τρομοκρατίας που καλλιεργείτο τότε στην Αμερική με ακρίβεια, δίνοντας στον Μπράιαν Κράνστον την ευκαιρία να χτίσει έναν άκρως ενδιαφέροντα χαρακτήρα, βασισμένο σε έναν άνθρωπο που είχε όλα τα χαρακτηριστικά ενός αντιφατικού ήρωα. Ο Κράνστον βρίσκεται στο κέντρο του φιλμ, ενώ γύρω του περιστρέφονται μια σειρά από υπαρκτοί (ή και κατασκευασμένοι) χαρακτήρες του Χόλιγουντ που παίρνουν ζωή από ηθοποιούς όπως η Έλεν Μίρεν, που υποδύεται τη βιτριολική αρθρογράφο Χέντα Χόπερ, ή τον Τζον Γκούντμαν, που κλέβει την παράσταση στο ρόλο του παραγωγού μιας σειρά από B Movies, του Φρανκ Κινγκ. Το αποτέλεσμα είναι μια καλοφτιαγμένη ταινία που μπορεί να μη λέει κάτι καινούργιο, αφού δεν είναι η πρώτη φορά που το σινεμά ασχολείται με τη συγκεκριμένη σκοτεινή εποχή του Χόλιγουντ, αλλά το κάνει με ενδιαφέροντα και πετυχημένο τρόπο, πετυχαίνοντας την ισορροπία ανάμεσα σε μια ιστορία εξίσου «χολιγουντιανή» όσο και «πολιτική».
Les Cowboys** ½
Σκηνοθεσία: Τομά Μπιντεγκέν
Παίζουν: Φρανσουά Νταμιέν, Φίνεγκαν Όλντφιλντ, Τζον Σ. Ράιλι, Αντόνια Κάμπελ-Χιουζ
Όταν η 16χρονη κόρη του εξαφανιστεί, ένας άντρας δεν θα πάψει να την αναζητά ακόμη κι όταν γίνει σαφές ότι έφυγε με τη δική της θέληση κι ότι αυτή του η εμμονή θα κοστίσει ακριβά και στον ίδιο και την οικογένειά του.
Το «Les Cowboys» είναι η πρώτη ταινία ως σκηνοθέτη του σεναριογράφου Τομά Μπιντεγκέν, υπεύθυνου ανάμεσα σε άλλα για το «Σώμα με σώμα» του Ζακ Οντιάρ. Και είναι σαφές ότι αυτή είναι μια «ταινία σεναριογράφου». Το φιλμ ξετυλίγει μια ιστορία με πυκνότητα και βάθος που όμως παρασύρεται σε μια μάλλον υπερβολική διαδρομή, λίγο σαν το πρώτο βιβλίο ενός συγγραφέα που θέλει να τα πει όλα μονομιάς. Ο Μπιντεγκέν ξέρει να κρατά το ενδιαφέρον ακόμη κι όταν η ταινία του κάνει στροφή 180 μοιρών, αφού ξεκινά σαν μια ιστορία εξαφάνισης για να γίνει στη συνέχεια μια διαδρομή εμμονής και να αλλάξει κεντρικό χαρακτήρα κάπου στη μέση. Το πρόβλημα με το φιλμ όμως είναι επίσης κυρίως σεναριακό και έχει να κάνει με τον τρόπο με τον οποίο χωρά στη διάρκειά του υλικό για τρεις κύκλους μιας τηλεοπτικής σειράς και κυρίως για το ότι ποτέ δεν μοιάζει να είναι σίγουρο για το τι τελικά θέλει να πει. Από οικογενειακό δράμα σε θρησκευτικό-πολιτικό θρίλερ κι από προσωπική ιστορία σε αλά «Homeland» συνωμοσίες, παραμένει αμήχανο και δίχως κέντρο βάρους, όσο κι αν κατά στιγμές είναι ακόμη και συναρπαστικό.
Ο λαβύρινθος της σιωπής (Im Labyrinth des Schweigens)** ½
Σκηνοθεσία: Τζούλιο Ρικιαρέλι
Παίζουν: Αλεξάντερ Φέλινγκ, Αντρέ Σιμάνσκι, Φριντερίκε Μπεχτ, Γιοχάνες Κρις, Χάνσι Γιόκμαν, Γκερτ Φος, Γιόχαν Φον Μπούλοφ
Το 1958, σε μια Γερμανία που προσπαθεί να ξαναχτίσει τον εαυτό της και να ξεπεράσει το τραύμα του πολέμου, ένας νεαρός εισαγγελέας αποφασίζει σε πείσμα όλων να φέρει στο φως το τι ακριβώς συνέβη στο Άουσβιτς.
Χρησιμοποιώντας ένα μυθοπλαστικό χαρακτήρα, βασισμένο όμως σε αληθινούς ανθρώπους, το φιλμ του Τζούλιο Ρικιαρέλι μιλά για κάτι που βλέποντάς το τώρα στην οθόνη μοιάζει σχεδόν απίστευτο. Το ότι το 1958, λίγα χρόνια μετά τον πόλεμο, σχεδόν κανείς στη Γερμανία δεν γνώριζε την αλήθεια για τα στρατόπεδα συγκέντρωσης και, ακόμη χειρότερα, κανείς δεν ήθελε να τη μάθει. Ναι, η ιστορία είναι συναρπαστική και το γεγονός ότι μια γερμανική ταινία επιλέγει να την αφηγηθεί την κάνει ακόμη πιο ενδιαφέρουσα. Χρησιμοποιώντας έναν προσεκτικό, μετρημένο τρόπο, δίχως κηρύγματα και υπερβολές, η ταινία μιλά για τις ευθύνες και την ενοχή ενός ολόκληρου έθνους αποκαλύπτοντας μια συνωμοσία σιωπής. Το περιεχόμενό της είναι σημαντικό ακόμη κι αν η κινηματογραφική της φόρμα είναι μάλλον υπερβολικά συμβατική και παλιομοδίτικη.
Ακόμη
>>> Ο Κιγιόσι Κουροσάουα, ένας από τους πιο ενδιαφέροντες δημιουργούς του σύγχρονου Ιαπωνικού σινεμά, έχει ασχοληθεί συχνά με το σινεμά είδους, το θρίλερ και το φανταστικό, χτίζοντας ένα πιστό κοινό στην πορεία. Στην τελευταία ταινία του «Ταξίδι στην άλλη όχθη»(Journey to the Shore) αφηγείται μια ιστορία φαντασμάτων για το νεκρό άντρα μιας γυναίκας που επιστρέφει, σαν να μην έφυγε ποτέ, για να την πάρει σε ένα ταξίδι στα μέρη και στους ανθρώπους που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στη ζωή τους. Το φιλμ κέρδισε το Βραβείο Σκηνοθεσίας στο «Ένα κάποιο βλέμμα» του Φεστιβάλ Καννών >>> Στο «Η Τζέιν πήρε το όπλο της» (Jane Got a Gun), το γουέστερν του Γκάβιν Ο’Κόνορ, η Νάταλι Πορτμαν πρωταγωνιστεί στο ρόλο μιας γυναίκας που προσπαθεί να υπερασπιστεί τον άντρα της από μια φονική επίθεση της πρώην συμμορίας του. >>> Γυναίκες κι άντρες προσπαθούν να βρουν το δρόμο τους και να ανακαλύψουν αν υπάρχει ακόμη χώρος για ρομαντισμό στη σύγχρονη Νέα Υόρκη στο «Οδηγός για singles»(How to Be Single) του Κρίστιαν Ντίτερ. >>> Στο «Αλαντίν: Οι νέες περιπέτειες» (Les Nouvelles Aventures d’ Aladin) του Αρτούρ Μπενζακέν, δύο μικροκλέφτες μπαίνουν σε ένα μαγικό κόσμο που βασιλεύουν κακοί βεζίρηδες και τα χαλιά πετούν, σε μια νέα ανάγνωση του ανατολίτικου μύθου με γαλλικό χιούμορ και ψηφιακά εφέ.
Δείτε καρέ-καρέ τη σφαγή στο Κοντομαρί Χανίων από τους Γερμανούς - Η ιστορία του Franz Peter Weixler
- Δημοφιλέστερα