Αγαπητοί φίλοι, Μπορείτε να στέλνετε τα κείμενά σας στο palmografos@gmail.com - Δωρεάν δημοσίευση Αγγελιών στο palmografos@gmail.com

Θέατρο: «Αμάραντα» σε κείμενα Παύλου Μάτεσι και Γλυκερίας Μπασδέκη - Κριτική Νίκου Μπατσικανή*

Αρχική | Ελεύθερος χρόνος | Θέατρο | Θέατρο: «Αμάραντα» σε κείμενα Παύλου Μάτεσι και Γλυκερίας Μπασδέκη - Κριτική Νίκου Μπατσικανή*

 

Έως 19 Νοεμβρίου 2017

 

 

 

 

Σκηνοθεσία: Γιάννης Σκουρλέτης

Βοηθός Σκηνοθέτη: Ηλέκτρα Ελληνικιώτη

Σκηνογραφία: Κωνσταντίνος Σκουρλέτης

Βοηθός Σκηνογράφου: Νίκος Παπαδόπουλος

Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα


Ερμηνείες: Αλέκος Συσσοβίτης, Μαρία Σκουλά, Μπέττυ Βακαλίδου,

Αλέξανδρος Παπαϊωάννου


Ο μπουλουκτσής Μέμος σε παρατεταμένο παράπονο, επί σκηνής, για τον θανόντα σύντροφο στη ζωή και συμπρωταγωνιστή του στις θεατρικές παραστάσεις, Στάμο, λίγο πριν βγει να παίξει μόνος του, για πρώτη φορά, στα πλαίσια του προγράμματος ενός τσίρκου, όπου έχει ενταχθεί το τελευταίο διάστημα. Μέσα από τον θρήνο του κάνει μια γεωγραφική περιοδεία - αναδρομή ανά την Ελλάδα, στα μέρη που έπαιξαν οι δυο τους, και σε όσα οι δύο εραστές ηθοποιοί βίωσαν μαζί. Τον πλαισιώνουν: η πρώην σύζυγος του αποθανόντος -αντίζηλός του στη διάρκεια της σχέσης του με τον άντρα της- ο υποτιθέμενος νεκρός, ντυμένος «νύφη - μπούλα», αλλά και η πολλάκις νεκρή Αντώνα· μια βασανισμένη ψυχή. Οι τέσσερις ήρωες συναντώνται μέσα από τα γεγονότα που περιγράφουν, υφαίνοντας τον καμβά μιας Ελλάδας διαφορετικής από αυτήν που μας διδάσκουν σχολείο και κατηχητικό, αποκαλύπτοντας και το αληθινό πρόσωπο του κοινωνικού «γίγνεσθαι» της χώρας μας.

Πρωτοποριακή και αλληγορική παράσταση, που κινείται ανάμεσα στην πραγματικότητα και στον σουρεαλισμό, με θετικό αποτέλεσμα. Οι πρωταγωνιστές δεν ανήκουν στα «καθώς πρέπει» άτομα που μας περιβάλλουν ή διοικούν τον τόπο μας, αλλά δεν παύουν να είναι υπαρκτά, δίπλα μας. Οι προσωπικότητες αυτές, κουβαλώντας «ακραίες» εμπειρίες ζωής, που σημαίνει πως είναι διαφορετικής  ψυχοσύνθεσης, έδωσαν την ευκαιρία στον σκηνοθέτη Γιάννη Σκουρλέτη και στη βοηθό του Ηλέκτρα Ελληνικιώτη να συνθέσουν ένα σύγχρονο δράμα, βασισμένο σε κείμενα του Παύλου Μάτεσι και της Γλυκερίας Μπασδέκη. Το «πάντρεμα» ετερόκλητων στοιχείων του έργου, όπως αυτό ξεδιπλώθηκε στο  πολύ εμπνευσμένο «καραγκιόζ μπερντέ» σκηνικό, που έστησε ο Κωνσταντίνος Σκουρλέτης με τη βοήθεια του Νίκου Παπαδόπουλου, αλλά και τους ωραίους φωτισμούς της Χριστίνας Θανάσουλα, δημιούργησαν μιαν απολαυστική παράσταση, όπου τα συναισθήματα εναλλάσσονταν συνεχώς. Συγκίνηση, ευφορία, γέλιο και δάκρυ, κάτω από τους ήχους γνωστών και άγνωστων στίχων της λαϊκής μούσας ή χαρακτηριστικών τραγουδιών από τα περασμένα, όλου του φάσματος της ελληνικής μουσικής του πρόσφατου παρελθόντος, με κορυφαία τα: «Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει» και τον τσάμικο «Αμάραντος». Εντυπωσιακή απόδοση από τον Αλέκο Συσσοβίτη, ως ομοφυλόφιλος μπουλουκσής, σε έναν ρόλο «κόντρα» στην εξωτερική του εμφάνιση και διαφορετικό από όσους τον έχουμε δει ως τώρα, που του έδωσε την ευκαιρία να δείξει τις μεγάλες του ερμηνευτικές ικανότητες. Πλαισιωμένος από την καταπληκτική Μαρία Σκουλά να  ερμηνεύει την καπάτσα, συμφεροντολόγα και «εξώλης και προώλης» πρώην σύζυγο του Στάμου, την έξοχη Μπέττυ Βακαλίδου να περιγράφει τα όσα πέρασε στη ζωή της η κατατρεγμένη Αντώνα, αλλά και η ίδια -ίσως- λόγω  αλλαγής φύλου, 40 χρόνια πριν, όταν τα διεμφυλικά άτομα είχαν εντελώς «άλλη» αντιμετώπιση από τους περισσότερους, με σημαντική ερμηνευτική συμβολή του Αλέξανδρου Παπαϊωάννου (νεκρός Στάμος). Τέσσερις ήρωες - κλόουν στα παρασκήνια ενός τσίρκου, πραγματικά ή μεταφορικά, όπως θα μπορούσε να εικάσει κάποιος για τη χώρα μας, που προσπαθεί να βρει τον δρόμο της ανεπιτυχώς, εδώ και χρόνια, και με όσα ευτράπελα συναντά στην καθημερινότητά του ο νεοέλληνας. Η παρατεταμένου γκροτέσκο παράσταση καθήλωσε τους θεατές, όπως και οι ανατριχιαστικές περιγραφές της Μπέττυς, αλλά και το ξεγύμνωμά της στο τέλος… λίγο πριν ξαπλώσει στο κρεβάτι, που η ίδια έχει στολίσει με κλαδιά αμάραντου, πράξη ενταγμένη -πιθανώς- στο γενικό σοκ που θέλησε να προξενήσει το ανέβασμα ενός τέτοιου έργου, το οποίο δεν προσπαθεί να αποδομήσει τα ιερά και όσια της φυλής μας, αλλά να μας δώσει μια γροθιά στο στομάχι, λέγοντας τα πράγματα με το όνομά τους, αποκαλύπτοντας όσα συμβαίνουν πίσω από την κουρτίνα και φαίνονται μόλις ένα χέρι την τραβήξει, προβάλλοντας στοιχεία εντελώς  διαφορετικά από αυτά που συνθέτουν τον  εξωραϊσμένο μύθο που έχει δημιουργηθεί για την πατρίδα μας.  Άξιο το παρατεταμένο χειροκρότημα στο τέλος, για όλους.


Οκτώβριος 2017

 

Faust

Αθηναΐδος 12 & Καλαμιώτου 11, Κέντρο

Τ/φ: 2103234095


Τετάρτη – Σάββατο: 21.00, Κυριακή: 20.00

Έως: 19 Νοεμβρίου 2017


*Νίκος Μπατσικανής, συγγραφέας, ποιητής, κριτικός Θεάτρου

(μέλος Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών – Βραβεία Κάρολος Κουν)





Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο Twitter

Θέατρο: Α. Τσέχοφ, "Ο Βυσσινόκηπος" - Κριτική Νίκου Μπατσικανή*

05 Μαρτίου 2024, 19:30
 "Ο Βυσσινόκηπος": Το αριστούργημα του Τσέχοφ σε θαυμάσια παράσταση στο Διάχρονο Θέατρο Φωτό: Απόστολος Δελάλης «Ο ...

Θέατρο: Κικής Μαυρίδου, «Η μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου - Ταχτσή» - Κριτική Νίκου Μπατσικανή*

20 Φεβρουαρίου 2024, 22:54
 Συγκλονιστική παράσταση στο θέατρο "Εν Αθήναις", παραγωγής του Πολυχώρου "Vault" Βασισμένο στη ζωή της μητέρας ...

Θέατρο: Henrik Ibsen, "Αγριόπαπια" - Κριτική Νίκου Μπατσικανή*

21 Νοεμβρίου 2023, 18:54
 Θαυμάσια παράσταση στο θέατρο "Εκάτη" «ΑΓΡΙΟΠΑΠΙΑ», του Henrik Ibsen Σκηνοθεσία: Βαλεντίνη Λουρμπά Φωτό: Αντώνης Συμεωνάκης Ερμηνείες: Μάνος Χατζηγεωργίου, ...


Σχολιάστε το άρθρο:



συνολικά: | προβολή:

Newsletter
Email:
Λέξεις κλειδιά
Αξιολογήστε αυτο το άρθρο
0