Αγαπητοί φίλοι, Μπορείτε να στέλνετε τα κείμενά σας στο palmografos@gmail.com - Δωρεάν δημοσίευση Αγγελιών στο palmografos@gmail.com

Παιδικό Θέατρο: «Ο Μεγαλέξανδρος Νικάει τον Δράκο» του Δήμου Αβδελιώδη - Κριτική Νίκου Μπατσικανή*

Αρχική | Ελεύθερος χρόνος | Θέατρο | Παιδικό Θέατρο: «Ο Μεγαλέξανδρος Νικάει τον Δράκο» του Δήμου Αβδελιώδη - Κριτική Νίκου Μπατσικανή*

Φωτο: Ισίδωρος Λοΐζος, φωτογράφος

 

 

Σκηνοθεσία - Σκηνικός χώρος – Χορογραφία – Φωτισμοί: Δήμος Αβδελιώδης

Μουσική – Στίχοι τραγουδιών: Βαγγέλης Γιαννάκης

Κοστούμια – Μάσκες: Μαρία Γεράρδη - Πασσαλή

Γλυπτά - Μάσκες: Αριστείδης Πατσόγλου

Σκηνικά - Σκηνικές κατασκευές - Ζωγραφιές: Νικόλας Χατζής

Διδασκαλία Χορογραφίας: Μαριμύλλη Ασημακοπούλου

Επιμέλεια ενδυμάτων, φορεσιά Ρηγοπούλας: Νίκος Κόκκαλης

Ζωγραφική Φόντων: Κώστας Τσώλης, Κυριακή Κάκου, Κωνσταντίνος Μουχταρίδης, Δήμητρα Σταυροπούλου

Προσαρμογή Οθόνης: Γιώργος Κολώνης

Βοηθοί σκηνοθέτη: Κατερίνα Βοσκοπούλου, Αφροδίτη Σπυροπούλου, Ιωάννα Σπανού

Βοηθός Σκηνογράφου: Μελίνα Καραβά


Ερμηνείες: Κωνσταντίνος Πασσάς: Καραγκιόζης. Δανάη Ρούσσου: Υπασπιστής βασιλιά, Μεγαλέξανδρος. Θεμιστοκλής Καρποδίνης: Αρχηγός Φρουράς, Βεληγκέκας, Μπαρμπαγιώργος. Γιώργος Νικόπουλος: Χατζηαβάτης. Βερόνικα Αργέντζη:  Γοργόνα, Σκιά Αφηγήτριας, Ρηγοπούλα.

Δανάη Ρούσου, Βερόνικα Αργέντζη, Γιώργος Νικόπουλος: Δρακάκια.

Γιώργος Νικόπουλος, Θεμιστοκλής Καρποδίνης: Κίνηση Δράκου.

Όλος ο Θίασος: Χορός Βατράχων, Πετειναριών, Φωνές


Παίζουν, επί σκηνής, οι μουσικοί: Αλέξανδρος Αβδελιώδης: πιάνο. Γιάννης Αβδελιώδης: τύμπανα, κρουστά, μεταλλόφωνο, μπουζούκι. Γιάννης Βιλιώτης: μπουζούκι, μαντολίνο, ηλεκτρική κιθάρα. Μάριος Παπούλιας: βιολί, φλάουτο


Η όμορφη ρηγοπούλα (Γη), μοναχοκόρη του Βεζύρη, ο οποίος διοικεί την περιοχή, κινδυνεύει να φαγωθεί από έναν Δράκο, που έχει κυριεύσει το υδραγωγείο της πόλης και απαιτεί να τρώει, κάθε μέρα, όσους ανθρώπους θέλει, για να συνεχίσει την παροχή νερού στους κατοίκους. Ο Βεζύρης αποφασίζει να κληρώνονται τα άτομα που θα είναι τα επόμενα θύματα, έχοντας κανονίσει να το μαθαίνουν, μόνο, τα υποψήφια θύματα, από τον έμπιστο αγγελιοφόρο του, Χατζηαβάτη, ώστε να μην επικρατήσει φόβος και πανικός στον πληθυσμό. Κάποια στιγμή, ο κλήρος πέφτει και στη μοναχοκόρη του Βεζύρη, που όλοι αγαπούν, μα περισσότερο ο Χατζηαβάτης. Τότε, αυτός πηγαίνει, νωρίς το πρωί, να της το ανακοινώσει, τρέμοντας για το κακό που πρόκειται να συμβεί. Φτάνοντας μπροστά στο παλάτι, για να της φέρει το κακό μαντάτο, βρίσκει τον Καραγκιόζη να κοιμάται στο δρόμο και να ονειρεύεται καρβέλια. Η εμφάνιση του Μπάρμπα - Γιώργου και η προσπάθεια εξόντωσης του Δράκου, με τη βοήθεια του Καραγκιόζη, αποτυγχάνει, ώσπου το εγχείρημα αναλαμβάνει και φέρνει σε πέρας ο Μέγας Αλέξανδρος.

Κάθε φορά που παρακολουθώ παραστάσεις του Δήμου Αβδελιώδη γίνομαι πιο πλούσιος σε γνώσεις και εισπράττω όλα εκείνα τα στοιχεία που προάγουν την Αισθητική, καθώς ο πολυτάλαντος δημιουργός έχει τον τρόπο να καταβυθίζεται στα πελάγη της ελληνικής Γραμματείας και της παράδοσης και να φέρνει στην επιφάνεια θησαυρούς του ελληνικού πολιτισμού. Η σκηνική σύνθεση που παρακολούθησα στο πανέμορφο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά, αποτελεί ανανεωμένη εκδοχή  της παράστασης που πρωτο-παρουσιάστηκε το 2007, με τίτλο «Ο Μεγαλέξανδρος και ο Καταραμένος Δράκος», και η οποία συνδυάζει  τη μαγεία του αυθεντικού Θεάτρου με τη γοητεία του Θεάτρου Σκιών. Ευφάνταστη σκηνοθεσία, εικόνες παραμυθένιας ομορφιάς και θαυμάσιες ερμηνείες. Ποιον να πρωτο-αναφέρω, σε μια συλλογική δουλειά, όπως αυτή; Ο Κωνσταντίνος Πασσάς καταπληκτικός στον ρόλο του γραφικού Καραγκιόζη. Η Δανάη Ρούσσου ερμήνευσε τους ρόλους των: υπασπιστή και Μεγαλέξανδρου με μεγάλη δεξιοτεχνία, ακολουθώντας -όπως όλοι- τις πολύ ιδιαίτερες οδηγίες υποκριτικής του σκηνοθέτη (βοηθοί του: Κατερίνα Βοσκοπούλου, Αφροδίτη Σπυροπούλου,  Ιωάννα Σπανού) στον οποίον οφείλονται και: ο σκηνικός χώρος, η  χορογραφία (την οποία δίδαξε η ταλαντούχα χορογράφος – σκηνοθέτιδα Μαριμύλλη Ασημακοπούλου) και οι ιδιαιτέρως υποβλητικοί φωτισμοί. Ο Θεμιστοκλής Καρποδίνης θαυμάσιος ως δυναμικός αρχηγός της φρουράς, φοβερός Βεληγκέκας και αγροίκος Μπαρμπαγιώργος. Ο Γιώργος Νικόπουλος απολαυστικός Χατζηαβάτης. Η Βερόνικα Αργέντζη  εξαίσια Γοργόνα, σκιά και Ρηγοπούλα. Και όλα υπό τη συνοδεία των οργάνων που εκτελούν άψογα οι ταλαντούχοι μουσικοί:  Αλέξανδρος Αβδελιώδης στο πιάνο, Γιάννης Αβδελιώδης σε τύμπανα, κρουστά, μεταλλόφωνο, μπουζούκι, Γιάννης Βιλιώτης παίζοντας: μπουζούκι, μαντολίνο, ηλεκτρική κιθάρα και  Μάριος Παπούλιας, βιολί, φλάουτο. Τα σύνθετα σκηνικά, οι ιδιαίτερες σκηνικές κατασκευές και η ζωγραφική των φόντων από τους:  Κώστα Τσώλη, Κυριακή Κάκου, Κωνσταντίνο Μουχταρίδη, Δήμητρα Σταυροπούλου, η προσαρμογή της οθόνης, που έκανε ο Γιώργος Κολώνης,  και οι πανέμορφες ζωγραφιές του Νικόλα Χατζή (με βοηθό τη Μελίνα Καραβά) συνέβαλαν στη δημιουργία του ονειρικού χώρου, που εμπνεύστηκε και φώτισε εντέχνως ο Δήμος Αβδελιώδης. Υπέροχα τα κοστούμια και οι μάσκες της αείμνηστης Μαρίας Γεράρδη – Πασσαλή, όπως και τα γλυπτά και οι μάσκες του Αριστείδη Πατσόγλου, τα οποία θεωρώ έργα τέχνης, άξια θαυμασμού, καθώς πρόκειται για μουσιακής αξίας κατασκευές, που εντυπωσιάζουν - εξίσου και το όμορφο φόρεμα της Ρηγοπούλας, το οποίο σχεδίασε ο Νίκος Κόκκαλης. Πετυχημένες μουσικές και όμορφα τραγούδια από τον Βαγγέλη Γιαννάκη (με στίχους του ιδίου) όλα εναρμονισμένα μεταξύ τους, ώστε το κοινό να παρακολουθήσει μια εξαίσια παράσταση, αποτέλεσμα βαθιάς γνώσης και «βασάνου» των δημιουργών της. Πολλά μηνύματα για όσα σημαντικά μάς απασχολούν, όπως: προστασία της Γης, άσκηση εξουσίας, απεξάρτηση από τον φόβο των δυναστών και των κινδύνων που μας περιβάλλουν, κι όλα αυτά διακρίνοντας την αντιπαράθεση του αδύναμου και φτωχού Καραγκιόζη, από τη μια, και του οπλισμένου και ατρόμητου Μεγαλέξανδρου, από την άλλη, δεδομένο που φανερώνει και τι μπορεί να καταφέρει η Φυλή μας, όταν οι Έλληνες οργανωθούμε. Παράσταση σταθμός, στα χρονικά του Θεάτρου μας, την οποία το κοινό θαύμασε και καταχειροκρότησε, στο τέλος. Ένα ονειρόδραμα που πρέπει να παρακολουθήσουν όχι μόνο οι Έλληνες αλλά και οι ξένοι, ως μία μοναδικής ομορφιάς σκηνική σύνθεση, η οποία «ενορχηστρώθηκε υπό τη σκηνοθετική μπαγκέτα» του θεατράνθρωπου Δήμου Αβδελιώδη.


Η παράσταση είναι αφιερωμένη στη μνήμη της Μαρίας Γεράρδη – Πασσαλή (1955-2012), χαράκτριας, ενδυματολόγου, η οποία είχε φιλοτεχνήσει τα ενδύματα και τις μάσκες του έργου.


Νοέμβριος 2017

"Δημοτικό Θέατρο Πειραιά"

Ηρώων Πολυτεχνείου 32, Πειραιάς

Τ/φ.: 2104143310-20

Παραστάσεις: Κυριακή 11 π.μ. και 3 μ.μ.

Υπεύθυνη για τις σχολικές παραστάσεις η κυρία Ιωάννα Σαμπάνη στα τηλέφωνα: 2108101745, 6944232047 και στο E-MAIL: isampani7@gmail.com


*Νίκος Μπατσικανής, συγγραφέας, ποιητής, κριτικός

(μέλος Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών & Μουσικών Κριτικών - Θεατρικά Βραβεία Κάρολος Κουν)





Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο Twitter

Θέατρο: Α. Τσέχοφ, "Ο Βυσσινόκηπος" - Κριτική Νίκου Μπατσικανή*

05 Μαρτίου 2024, 19:30
 "Ο Βυσσινόκηπος": Το αριστούργημα του Τσέχοφ σε θαυμάσια παράσταση στο Διάχρονο Θέατρο Φωτό: Απόστολος Δελάλης «Ο ...

Οι Καρέκλες του Ευγένιου Ιονέσκο - Του Ελισσαίου Βγενόπουλου

16 Μαϊου 2022, 21:05
Ω… πόσο όμορφα  λάμπει το τίποτα!!! Το πρωτοποριακό θεατρικό ρεύμα, του Θεάτρου του Παραλόγου, εμφανίστηκε ...

Θέατρο: "Τα Καλουτάκια" - Στο Θέατρο Παραμυθίας

30 Οκτωβρίου 2021, 18:32
 Θέατρο ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ Παραμυθίας 27 , Αθήνα τηλέφωνο 2103457904     Τα Καλουτακια Για μια τελευταία παράσταση   'Eνα ταξίδι στη ζωή και ...


Σχολιάστε το άρθρο:



συνολικά: | προβολή:

Newsletter
Email:
Λέξεις κλειδιά
Αξιολογήστε αυτο το άρθρο
0