Θέατρο: Israel Horovitz, «Η Γραμμή» - Κριτική Νίκου Μπατσικανή*
Μετάφραση: Αλέξης Καλλίτσης
Σκηνοθεσία: Κοραής Δαμάτης
Κινησιολογία: Μαρίζα Τσίγκα
Μουσική επιμέλεια: Κοραής Δαμάτης
Ερμηνείες (με αλφαβητική σειρά): Αργύρης Αποστόλου, Γιάννης Δρίτσας, Κώστας Κλάδης, Κωνσταντίνα Σαραντοπούλου, Νίκος Σταματόπουλος
Πέντε άτομα προσπαθούν να πιάσουν θέση στην «ουρά», προκειμένου να επιτύχουν κάτι που στο έργο δεν είναι εμφανές. Ίσως για μια συνέντευξη, με σκοπό την εξασφάλιση εργασίας, μα αυτό δεν έχει σημασία. Σημαντικές είναι οι συμπεριφορές των πρωταγωνιστών και το πώς ο καθένας προσπαθεί να ελιχθεί και να ανελιχτεί, προσπαθώντας να είναι πρώτος. Εξίσου σπουδαίο είναι και το ότι, στο τέλος, όλα αποβαίνουν μάταια. Πρωτότυπο κείμενο, με στοιχεία που χαρακτηρίζουν την εποχή μας, κατά την οποία βιώνουμε πολλά και διαφορετικά. Κι ενώ θέλουμε να πιστεύουμε πως είμαστε πολιτισμένοι και πρωτοστατούμε στα δικαιώματα του ανθρώπου, προβαίνουμε σε αθέμιτες πράξεις όταν πρόκειται για το ίδιον συμφέρον. Κι όμως, στις ημέρες μας παράγεται πολιτισμός, και μάλιστα μεγάλης έκτασης και υψηλής ποιότητας, αλλά το θέμα είναι αν ο σύγχρονος άνθρωπος γίνεται αποδέκτης του και δεν παρακολουθεί, απλώς, τα τεκταινόμενα, εκ των οποίων τα πλέον ουσιώδη χάνονται μέσα στα πολλά που μας κατακλύζουν.
Ο καταξιωμένος σκηνοθέτης Κοραής Δαμάτης αναζήτησε ένα ιδιαίτερο έργο και το ανέβασε κατά τέτοιον τρόπο, που να αποκαλύπτει τα όσα ο πολυ-βραβευμένος Αμερικανο-Ισραηλινός θεατρικός συγγραφέας, σκηνοθέτης και ηθοποιός Ισραέλ Χόροβιτς (1939 - ), θέλει να αναδείξει. Η επιλογή του πέτυχε απολύτως, καθώς, έχω την εντύπωση πως τον ενδιαφέρουν, πια, ξεχωριστά κείμενα, και όχι τα τετριμμένα και πολλάκις ειπωμένα. Στο εγχείρημά του συνέβαλε σημαντικά η κινησιολογία που δίδαξε η ταλαντούχα χορογράφος Μαρίζα Τσίγκα, αφού η παράσταση απαιτεί πολλές και συγχρονισμένες κινήσεις των ηθοποιών, οι οποίοι διαδέχονταν τον πρωταγωνιστικό ρόλο, στη ροή του έργου. Τόσο η ακρίβεια των χορευτικών κινήσεων όσο και οι ερμηνείες τους υπήρξαν αξιοθαύμαστες, καθώς οι ανατροπές είναι πολλές και αναπάντεχες. Ο Γιάννης Δρίτσας και ο Αργύρης Αποστόλου, οι οποίοι και «ανοίγουν τον χορό» των διεκδικητών της πρωτιάς, απολαυστικοί, πλαισιωμένοι από τους θαυμάσιους: Κώστα Κλάδη, Κωνσταντίνα Σαραντοπούλου, Νίκο Σταματόπουλο, που ακολουθούν στην προσπάθεια, με πολλά ευτράπελα, που σοκάρισαν ευχάριστα, ιδίως τους ηλικιωμένους θεατές. Η πολύ ωραία –αρκετά τολμηρή- μετάφραση του γνωστού μας Αλέξη Καλλίτση, όπως και η μουσική επιμέλεια του κυρίου Δαμάτη, συνέτειναν στην ωραία βραδιά, στο Θέατρο Κάτω από τη Γέφυρα, όπου οι παραστάσεις του είναι, πάντα, ποιοτικές, γι’ αυτό και το κοινό χειροκρότησε όλους του συντελεστές, στο τέλος.
Φεβρουάριος 2018
«Θέατρο Κάτω απ’ τη Γέφυρα»
Πλατεία Ηλεκτρικού Σταθμού Νέου Φαλήρου
Τηλ.: 210 4816200
Σάββατο στις 21.00 και Κυριακή στις 19.00
*Κριτικός Θεάτρου
(μέλος Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών - Θεατρικά Βραβεία Κάρολος Κουν, Ελληνικά κι Ευρωπαϊκά Βραβεία Θεάτρου - Χορού)
Δείτε καρέ-καρέ τη σφαγή στο Κοντομαρί Χανίων από τους Γερμανούς - Η ιστορία του Franz Peter Weixler
- Δημοφιλέστερα