Αναζητώντας το διαρκές καλύτερο - Του Απόστολου Βεργή*
Μακριά από το Βυζάντιο, πλέον πολύ μακριά. Και οι βυζαντινές οι νύχτες βρίσκονται αλλού και είναι αλλοιωμένες: Την αλλοιώνει το αλλού τη γνησιότητα, καιρός πια να μετράμε τους χειμώνες με τις ηλιόλουστες ημέρες και όχι με τα χιόνια τους όπως παλιά, δείχνοντας δε σεβασμό πρώτα απ' όλα στο πρόσωπο κάθε παρθένου που αιμορραγεί από βασανιστήρια, προτού αγιοποιήσουμε τα καμουτσίκια που το χτύπησαν με βία. Πολλοί είναι αυτοί που σιχαίνονται το αίμα, όπως πολλοί είναι και οι υποκριτές: Πώς να διαχωρίσει όμως κάποιος τη ζωή από τα μέταλλα που προορίζονται για ανακύκλωση, χωρίς πρώτα να αφαιρέσει το κάλυμμα από την καρότσα του φορτηγού όπου είναι όλα φορτωμένα ακατάστατα τελείως; Πώς ν' ακουστούνε οι φωνές από τα θύματα παντού; Πώς να βρεθεί τρόπος να παρεμβαίνουνε τα θύματα όταν τα σχολιάζουν οι επόμενες γενιές; - Έτσι, κάθε ομάδα, τιμάει τους δικούς της τους νεκρούς και ύστερα τα μέλη της ετοιμάζουνε γκουλάγκ και κρεματόρια τα οποία προορίζουν για τα μέλη των απέναντι ομάδων. Κακά τα ψέματα: Η ιστορία σέρνεται πάνω σε χαλιά από αντίποινα. Τα πρόσωπα για την ιστορία είναι απλώς προφάσεις. Στα μεσοδιαστήματα μετονομάζονται οι αρχηγοί και οι στρατηγοί σ' εθνάρχες και ηγέτες• και έτσι έγινε και φτάσαμε ως και τα σήμερα, στον εικοστό τον πρώτο τον αιώνα. Όποιος πλέον λέει ότι δεν γνωρίζει το τι μέλλει να συμβεί, ή είναι απλά ένας ηλίθιος, ή κρύβεται, ή είναι απατεώνας.
Εδώ όμως οφείλω, με όλες τις δυνάμεις μου, να υπερασπιστώ όλα εκείνα τα παιδιά που αγωνίζονται για να 'χουνε τα πάντα, που απαιτούν αυτό το πράγμα από τις προηγούμενες γενιές. Μπούχτισα πια,. Μπούχτισα απ' αυτούς που προτάσσοντας δικές τους πίκρες, θέλουν κάθε γενιά να βομπαρδίζεται από τα γεννοφάσκια της, θέλουν κάθε γενιά να περνά υποχρεωτικά και περιόδους πείνας και δυστυχίας, θέλουν αντίποινα. Και ύστερα, παριστάνοντας τούς (λέει) διανοούμενους, διδάσκουν... Διανοούμενοι σαδιστές (λέω εγώ)• κι είναι πολλοί, προβάλλονται κι ακολουθούνται: Ακόμα ένα από τα θαύματα τής διαφήμισης και του καταναλωτισμού. Και, που να πάρει: Είναι άλλο πράγμα το σεφερικό “ψηλότερα” απ' το “ζικ-ζακ” που μας προτείνουν σήμερα οι διανοούμενοι τού σαδισμού.
Γιαυτό και πια προσπαθώ να βλέπω άλλα πράγματα από αυτά που βλέπω: Βλέπω πχ ένα τρένο σύγχρονο αντί για ένα ερειπωμένο, βλέπω πάντοτε τα επόμενα μοντέλα ηλεκτρονικών υπολογιστών, βλέπω το πώς θα είναι ο άνθρωπος ως υπεράνθρωπος, και δεν φοβάμαι. Κανείς δεν πρέπει να φοβάται τους ανθρώπους που 'χουνε συνείδηση, αυτοί είναι χορτασμένοι. Κι εντέλει το “υπέρ” στον “υπεράνθρωπο”, το κάνει καθαρά η ύπαρξη συνείδησης - ούτε τα μούσκουλα, ούτε η βία, ούτε και τα μεγάλα λόγια.
*Συγγραφέας - Ποιητής
Δείτε καρέ-καρέ τη σφαγή στο Κοντομαρί Χανίων από τους Γερμανούς - Η ιστορία του Franz Peter Weixler
- Δημοφιλέστερα