Αγαπητοί φίλοι, Μπορείτε να στέλνετε τα κείμενά σας στο palmografos@gmail.com - Δωρεάν δημοσίευση Αγγελιών στο palmografos@gmail.com

Θέατρο: Γιώργου Μεσολογγίτη, «Βασιλική Τριανταφύλλου: Αχ, Γιάννη μ’!» - Κριτική Νίκου Μπατσικανή*

Αρχική | Ελεύθερος χρόνος | Θέατρο | Θέατρο: Γιώργου Μεσολογγίτη, «Βασιλική Τριανταφύλλου: Αχ, Γιάννη μ’!» - Κριτική Νίκου Μπατσικανή*

Β΄ ΚΥΚΛΟΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

 

 

Σκηνοθεσία: Κατερίνα Πολυχρονοπούλου

Σκηνικά – Κοστούμια: Κατερίνα Καμπανέλλη

Μουσική: Σταύρος Τσουμάνης

Κινησιολογία: Αναστασία Γεωργαλά

Σχεδιασμός Φωτισμού: Άκης Σαμόλης

Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου

Βοηθός σκηνοθέτη: Δανάη Πολυχρονοπούλου


Ερμηνεία: Ευγενία Αποστόλου


Μονόλογος της μητέρας του αγωνιστή της Επανάστασης του 1821, στρατιωτικού και πολιτικού Γιάννη Μακρυγιάννη (1797 – 1864), όπου εξιστορεί τον βίο του γιου της και, συγχρόνως, αποκαλύπτει  τις σχέσεις των Ελλήνων μεταξύ τους αλλά και με τις ευρωπαϊκές δυνάμεις. Η κακοδιοίκηση των εδώ αρμοδίων -καθυποταγμένων στους ξένους- καθιστούν τη χρεωμένη Ελλάδα υποτελή κι εξαρτημένη από τους ευρωπαίους κυβερνήτες, όπως συμβαίνει και στην εποχή μας. Η πορεία ζωής του κοσμαγάπητου -αγράμματου αλλά σοφού συγγραφέα (Απομνημονεύματα, Ιστορικά Έγγραφα, Κάδρα του Πολέμου,  Οράματα και Θάματα)με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα Μακρυγιάννη (φίλος μα και αντίπαλος του Όθωνα, σύμμαχος με τον Νικηταρά, αλλά εχθρικός απέναντι στον άλλον Μωραΐτη, Θεόδωρο Κολοκοτρώνη, συναγωνιστής του Ρουμελιώτη Οδυσσέα Ανδρούτσου και  πολέμιος του έτερου Στερεοελλαδίτη Ιωάννη Γκούρα) ανάμεσα στις σελίδες Ιστορίας του αγώνα των Ελλήνων για λευτεριά και δημιουργία ανεξάρτητου κράτους, εν μέσω διχόνοιας κι εμφυλίου. Στον Γιάννη, γιο του Δημήτρη Τριανταφύλλου και της Βασιλικής, δόθηκε, αργότερα, το επώνυμο «Μακρυγιάννης» λόγω του μεγάλου ύψους του.  Ο Μακρυγιάννης παντρεύτηκε την αρχοντοπούλα Κατίγκω (Αικατερίνη) Σκουζέ (1810 - 1877), κόρη του Χατζή Γεωργαντά Σκουζέ, από την οποία είχε αποκτήσει συνολικά 12 παιδιά: 10 αγόρια και 2 κορίτσια. Τέσσερα από τα αγόρια του πέθαναν ενώ ο ίδιος ζούσε.

Το έργο είναι το ένα από τους επτά μονολόγους που παρουσιάζονται στον «Πολυχώρο Vault», με αφορμή το θεατρικό θέμα (project): «Ο Γιος μου…». Επτά σκηνοθέτες ανεβάζουν αντίστοιχες παραστάσεις, στηριγμένες πάνω στις βιογραφίες ατόμων που υπήρξαν σπουδαίες προσωπικότητες (Νικόλαος Μάντζαρος, Ανδρέας Συγγρός, Διονύσιος Σολωμός, Γιάννης Ψυχάρης, Μέγας Αλέξανδρος, Ιωάννης Μακρυγιάννης, Κωνσταντίνος Καβάφης), με επτά γυναίκες ηθοποιούς στον ρόλο της κάθε μάνας. Επτά σημαντικοί άντρες του παρελθόντος, των οποίων ο βίος αποτελεί πηγή έμπνευσης για τους σύγχρονους δημιουργούς αλλά και μεγάλου ενδιαφέροντος για το κοινό.

Η σκηνοθέτιδα Κατερίνα Πολυχρονοπούλου (με βοηθό τη Δανάη Πολυχρονοπούλου), εντέχνως, μεταφέρει το έργο στα καθ’ ημάς, με όσα χαρακτηρίζουν -στις ημέρες μας- την κατάσταση της χώρας μας, η οποία, όπως και την περίοδο μετά την απελευθέρωση από τον τουρκικό ζυγό, προσπαθεί να βρει τον δρόμο της, με τα όσα μειονεκτήματα χαρακτηρίζουν εμάς τους Έλληνες, παρά τις μεγάλες αρετές της φυλής μας. Έτσι, η μάνα του Μακρυγιάννη -επί σκηνής- είναι μια σύγχρονη Ελληνίδα και τα σκηνικά στοιχεία της παράστασης παραπέμπουν στο «σήμερα», καθώς υπάρχουν: τηλέφωνο, τηλεόραση, εφημερίδες, περιοδικά και δημοσιογράφοι. Με αυτόν τον τρόπο, το κείμενο παίρνει άλλες διαστάσεις, δεδομένου του παραλληλισμού των εξιστορούμενων του παρελθόντος με τη σύγχρονη πραγματικότητα και τα όσα βιώνουμε λόγω και της κρίσης. Η διαχρονικότητα και η επικαιροποίηση δίνουν φρεσκάδα κι ενδιαφέρον στην παράσταση, καθώς το θέμα δεν αφορά μόνο το «τότε» αλλά και το «τώρα». Η Ευγενία Αποστόλου, ηθοποιός γνωστής αξίας, για πολλοστή φορά δείχνει το μεγάλο ταλέντο της, ερμηνεύοντας, με αξιοθαύμαστον τρόπο, τη μητέρα του Μακρυγιάννη, Βασιλική, η οποία, από φτωχή αγρότισσα -είχε γεννήσει τον γιο της επιστρέφοντας από το χωράφι στο σπίτι- είναι, πλέον, μια αστή. Μιλώντας για τη διαδρομή του παιδιού της,  βλέπει τα ιστορικά γεγονότα  με την «αθώα» ματιά της Ελληνίδας μάνας. Το λιτό σκηνικό  και το απλό κοστούμι, που σχεδίασε η Κατερίνα Καμπανέλλη, συνέβαλαν στην ατμόσφαιρα του έργου, παρουσιάζοντας την ηρωίδα ως μια απλή γυναίκα στη μεταπολεμική Ελλάδα του ’50. Η ωραία μουσική του Σταύρου Τσουμάνη και η πετυχημένη κινησιολογία, που δίδαξε η  Αναστασία Γεωργαλά, υπό τους υποβλητικούς φωτισμούς του Άκη Σαμόλη, ολοκλήρωσαν τις άριστες εντυπώσεις των θεατών. Υπέροχες οι φωτογραφίες της Χριστίνας Φυλακτοπούλου. Το κοινό αντάμειψε όλους τους συντελεστές, για το ωραίο αποτέλεσμα, με παρατεταμένο χειροκρότημα, στο τέλος.

Μάρτιος 2018

Vault

Μελενίκου 26, Βοτανικός

Τηλ.: 2130356472,6945993870

Διάρκεια: 1.10’

Παραστάσεις: Τετάρτη και Πέμπτη 21.00

Από 18/4, μέχρι 31/5


*Νίκος Μπατσικανής, κριτικός Θεάτρου

(μέλος Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών

- Θεατρικά Βραβεία Κάρολος Κουν κι Ευρωπαϊκά Βραβεία Θεάτρου - Χορού)





Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο Twitter

Θέατρο: Α. Τσέχοφ, "Ο Βυσσινόκηπος" - Κριτική Νίκου Μπατσικανή*

05 Μαρτίου 2024, 19:30
 "Ο Βυσσινόκηπος": Το αριστούργημα του Τσέχοφ σε θαυμάσια παράσταση στο Διάχρονο Θέατρο Φωτό: Απόστολος Δελάλης «Ο ...

Θέατρο: Κικής Μαυρίδου, «Η μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου - Ταχτσή» - Κριτική Νίκου Μπατσικανή*

20 Φεβρουαρίου 2024, 22:54
 Συγκλονιστική παράσταση στο θέατρο "Εν Αθήναις", παραγωγής του Πολυχώρου "Vault" Βασισμένο στη ζωή της μητέρας ...

Θέατρο: Henrik Ibsen, "Αγριόπαπια" - Κριτική Νίκου Μπατσικανή*

21 Νοεμβρίου 2023, 18:54
 Θαυμάσια παράσταση στο θέατρο "Εκάτη" «ΑΓΡΙΟΠΑΠΙΑ», του Henrik Ibsen Σκηνοθεσία: Βαλεντίνη Λουρμπά Φωτό: Αντώνης Συμεωνάκης Ερμηνείες: Μάνος Χατζηγεωργίου, ...


Σχολιάστε το άρθρο:



συνολικά: | προβολή:

Newsletter
Email:
Λέξεις κλειδιά
Αξιολογήστε αυτο το άρθρο
0