Θέατρο: Μαίης Σεβαστοπούλου, "Λαλαλώ και Ρεπετέ" - Κριτική Νίκου Μπατσικανή*
Σκηνοθεσία: Μαίη Σεβαστοπούλου
Ερμηνείες (με αλφαβητική σειρά): Μαρία Μακρή, Κλεοπάτρα Ροντήρη, Μαίη Σεβαστοπούλου, Χρήστος Συριώτης
Η συγγραφέας, ηθοποιός και σκηνοθέτιδα Μαίη Σεβαστοπούλου έγραψε και παρουσιάζει ένα σύνθετο έργο, που κινείται ανάμεσα στην κωμωδία και στο δράμα. Ήρωές της είναι άνθρωποι της καθημερινότητας, σε κάποια γειτονιά της σημερινής Αθήνας. Όλοι τους, ψυχικά άρρωστοι. Η Λαλώ είναι η μάνα του Φώτη, ενός νεαρού άντρα που μεγάλωσε χωρίς πατέρα και παραπεταμένος από τη μητέρα του, καθώς αυτή «δεν προλάβαινε» τους εραστές της, όταν εκείνος ήταν μωρό. Η Μπαλκόνα, κολλητή φίλη της και συναγωνίστρια στο «Κόμμα», με την οποία κατεβαίνουν σε πορείες, για να διορθώσουν τα κακώς κείμενα και τους άλλους, ενώ δεν έχουν αντιληφθεί πως πρώτα πρέπει να αλλάξουν τους εαυτούς τους. Η Σούζυ, υποψήφια μνηστή του Φώτη, ζει κολυμπώντας μέσα στο ψέμα, ευχαριστιέται τη βία, καθώς έμαθε να θεωρεί ανδρισμό κάθε τι άγριο, έχοντας μεγάλη ανάγκη να αγαπηθεί έστω κι από έναν σαδιστή. Κριτική ματιά σε μια εποχή, που χαρακτήριζαν μεγάλες ιδέες (Μάης του ’68, Εξέγερση Πολυτεχνείου). Οι νέοι τού τότε πορεύτηκαν σε άγνωστα μονοπάτια κι έχασαν τον δρόμο της ζωής, με ολέθριες συνέπειες και για τα παιδιά τους (Αμαρτίες γονέων παιδεύουσι τέκνα: πάντα). Φτάνοντας στις ημέρες μας, ο οικογενειακός ιστός και οι ανθρώπινες σχέσεις εξανεμίστηκαν, όπως και τα όνειρα των σύγχρονων ηρώων, και πορευόμαστε, πια, χωρίς αξίες, δίχως πρότυπα και όραμα. Ας μην παραβλέπουμε και τις γάγγραινες των ημερών που ζούμε: ανεργία, οικονομική εξαθλίωση, έλλειψη σεβασμού, στοιχεία που οδηγούν σε: αναζήτηση εύκολου κέρδους, παρανομία κι επιθετικότητα από τα παιδιά που οι μητέρες έζησαν τη σεξουαλική απελευθέρωση και τα απέκτησαν εξ αγνώστου πατρός.
Η σκηνοθεσία της Μαίης Σεβαστοπούλου απογείωσε το κείμενο, άλλοτε ρεαλιστική και άλλοτε με αναφορές στο «Theater of the Ridiculous» (Το θέατρο της Γελοιότητας). Η «ματιά της» δείχνει ταλέντο, γνώση και πείρα στο Θέατρο. Οι κωμικές καταστάσεις που λαμβάνουν χώρα, επί σκηνής, πλεονεκτούν της τραγικότητας των ηρώων και των όσων αυτοί, ο ψυχισμός και οι πράξεις τους σημαίνουν και συνεπάγονται. Η κυρία Σεβαστοπούλου, ως Μπαλκόνα, απέδωσε ατόφια τη Λαλαλώ, ακραίον χαρακτήρα του «σήμερα». Η Μαρία Μακρή, καταπληκτική μάνα, η Κλεοπάτρα Ροντήρη, υπέροχη υποψήφια, ψευδίζουσα νύφη Ρεπετέ, ο Χρήστος Συριώτης υπήρξε έξοχος παλιμπαιδίζων γιος. Και οι τέσσερις ηθοποιοί κινήθηκαν δυναμικά μέσα στο λιτό, αλλά λειτουργικό σκηνικό, κι έδειξαν υποκριτικές αρετές, υποδυόμενοι τους ιδιαίτερους ρόλους τους. Τα μουσικά κομμάτια / τραγούδια, που ακούγονται, χαρακτηριστικά της χρόνων όπου λαμβάνουν χώρα τα τραγελαφικά γεγονότα, και οι «μελετημένοι» φωτισμοί, τα κοστούμια, όλα συνέτειναν στην όμορφη παράσταση, που οι θεατές απόλαυσαν σε όλη τη διάρκειά της, γελώντας από όσα επί σκηνής διαδραματίζονταν, καταχειροκροτώντας τους ερμηνευτές στο τέλος της βραδιάς.
Μάιος 2018
«Θέατρο της Ημέρας»
Γεννηματά 20, Αμπελόκηποι
(πλησίον σταθμού Μετρό Πανόρμου)
Τηλ.: 2106929090
Παρασκευή και Σάββατο: 21.00
*Νίκος Μπατσικανής, κριτικός Θεάτρου
(μέλος Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών -
Θεατρικά Βραβεία Κάρολος Κουν, Ελληνικά κι Ευρωπαϊκά Βραβεία Θεάτρου - Χορού)
Δείτε καρέ-καρέ τη σφαγή στο Κοντομαρί Χανίων από τους Γερμανούς - Η ιστορία του Franz Peter Weixler
- Δημοφιλέστερα