Σάλος με την ταινία της Λένας Κιτσοπούλου – Στη Δικαιοσύνη η Πανελλήνια Φιλοζωική Ομοσπονδία
Στιγμιότυπο από την ταινία
Συνεχίζεται ο σάλος για την ταινία “ΛΑΛΚΑ” της Λένας Κιτσοπούλου, το 13λεπτο φιλμ της ηθοποιού, σκηνοθέτιδας και θεατρικής συγγραφέως, στο πλαίσιο της δράσης “Enter”, στην βιντεοπλατφόρμα της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.
Η ταινία της Λένας Κιτσοπούλου δημιουργήθηκε – όπως προέβλεπε η ανάθεση – μέσα σε 120 ώρες και εν μέσω καραντίνας λόγω του κορονοϊού, με όποια μέσα διέθετε καθένας από τους δεκάδες καλλιτέχνες που συμμετείχαν. Η κατακραυγή στα social media είναι έντονη για την σφαγή και εκδορά ενός ζαρκαδιού, στον απομονωμένο οικισμό Λάλκα, καθώς και για το πλάνο, στο οποίο μία συνεργάτιδά της “έφτυνε” ματωμένα κομμάτια του ζώου στο χέρι της και ένα σκυλί έγλειφε τα αίματα της σφαγής!
Στη Δικαιοσύνη η Πανελλήνια Φιλοζωική Ομοσπονδία
Η Πανελλήνια Φιλοζωική Ομοσπονδία αντιδρά έντονα στην βάναυση κακοποίηση του ζώου και την απροκάλυπτη σφαγή του on camera. Μάλιστα, επισημαίνει πως προσανατολίζεται να προσφύγει στη Δικαιοσύνη για το ζήτημα.
Συγκεκριμένα στην ανακοίνωση της τονίζει πως “κανένα καλλιτεχνικό πρότζεκτ δε νομιμοποιεί την απροκάλυπτη σφαγή ενός ζώου και θέλουμε να πιστεύουμε ότι το Ίδρυμα Ωνάση θα διαχωρίσει τη θέση του από αυτή τη βαρβαρότητα. Θεωρούμε το ζήτημα εξαιρετικά σοβαρό και αναθέσαμε σε δικηγόρο να εξετάσει όλες τις νομικές πτυχές του θέματος ώστε να προβούμε σε ενέργειες ενώπιον των αρμοδίων Αρχών και Δικαστηρίων”.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
“Κανένα ζώο δεν κακοποιήθηκε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας. Σφάχτηκε, γδάρθηκε, τεμαχίστηκε… Ο λόγος για την ταινία μικρού μήκους ΛΑΛΚΑ της Λένας Κιτσοπούλου.
Μόνη σχετική αναφορά στο σημείωμα της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση που χρηματοδότησε την ταινία: «Το έργο περιέχει σκηνές που μπορεί να θεωρηθούν ενοχλητικές από ορισμένους θεατές. Κατάλληλο άνω των 18 ετών». Οι σκηνές που «μπορεί να θεωρηθούν ενοχλητικές από ορισμένους» περιλαμβάνουν το κοντινό και επίμονο πλάνο ενός σκοτωμένου ζαρκαδιού κρεμασμένου ανάποδα πάνω από το αίμα του, το ολοκληρωτικό γδάρσιμό του, το ξεκοίλιασμα του ζώου με ροκ υπόκρουση, η επίδειξη των εντοσθίων του πριν τα καταβροχθίσει ωμά ο κεντρικός ήρωας, διακηρύσσοντας, σε κατάσταση βακχικής χαράς, τη φιλοσοφία του και μήνυμα της ταινίας, να «αγαπήσουμε τα ένστικτά μας, να τα γιορτάσουμε, τουλάχιστον να μην τα καταπιέζουμε άλλο στον βωμό μιας δήθεν πολιτισμένης και ανελεύθερης ζωής». Στη γιορτή των ενστίκτων βίας, να προσθέσουμε τα τραχιά επιφωνήματα ηδονής, στον ρυθμό του τεμαχίσματος του ζαρκαδιού με μπαλτά.
Η Πανελλήνια Φιλοζωική Ομοσπονδία δεν αντιλαμβάνεται με ποιον τρόπο η απροκάλυπτη σφαγή και το on camera γδάρσιμο ενός ζαρκαδιού, εντάσσονται στον σκοπό του προγράμματος ENTER της Στέγης να συμπεριλάβουμε και να κατανοήσουμε το παρόν, να διδαχτούμε από αυτό, να το αφηγηθούμε και να το ξορκίσουμε, δημιουργώντας παράλληλα μια ψηφιακή χρονοκάψουλα που θα διατηρήσει τη μνήμη αυτής της εποχής για τις μελλοντικές γενιές”.
Δείτε καρέ-καρέ τη σφαγή στο Κοντομαρί Χανίων από τους Γερμανούς - Η ιστορία του Franz Peter Weixler
- Δημοφιλέστερα