Josef Nadj - Cherry-Brandy - Στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση
6 - 9 Ιανουαρίου 2011
20:30 Κεντρική Σκηνή
Προερχόμενος από το χώρο των εικαστικών τεχνών και του τσίρκου, και συνδυάζοντας την εμπειρία του στη μιμική, την υποκριτική, τις πολεμικές τέχνες και τον αυτοσχεδιασμό, ο Γιόζεφ Νατζ αφορμάται για το έργο του Cherry-Brandy από ένα κείμενο του Άντον Τσέχωφ με κύρια θεματική το χρόνο, το παρελθόν και τη μνήμη. Πρόκειται για Το κύκνειο άσμα (1886-87), όπου πρωταγωνιστεί ένας γερασμένος κωμικός ηθοποιός, εγκαταλελειμμένος μέσα σε ένα άδειο σκοτεινό θέατρο. Η ανάγνωση του έργου από τον Νατζ στέκεται ιδιαίτερα στη βαρύτητα και τη φορτισμένη από μνήμες ατμόσφαιρα του "μαύρου κουτιού", δηλαδή της άδειας θεατρικής σκηνής, που προβάλλει εδώ σαν μαύρος λάκκος, ένας απύθμενος τάφος, όπου κρύβονται φαντάσματα μιας περασμένης ζωής. Όπως και όταν ανέβασε τον Βόυτσεκ του Γκέοργκ Μπύχνερ το 1994, έτσι και στο Cherry-Brandy ο Νατζ δεν ενδιαφέρεται να μεταφράσει την πλοκή του θεατρικού έργου σε χορογραφία, αλλά να αποδώσει με αποσπασματικό τρόπο το βαθύτερο προβληματισμό που κρύβεται μέσα στο κείμενο. Εξάλλου, ο πολυβραβευμένος χορογράφος και καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Χορογραφικού Κέντρου της Ορλεάνης, παρότι συχνά καταπιάνεται με θέματα ή και έργα που ανήκουν παραδοσιακά στο θέατρο, εντάσσει τη δουλειά του στο χώρο του σύγχρονου χορού, που του επιτρέπει μια σύμμειξη μέσων και τεχνοτροπιών με σκοπό την ελεύθερη πτήση στο μαγικό κόσμο των εικόνων, όπως λέει και ο ίδιος. Με το Cherry-Brandy, που ανατέθηκε στον Νατζ στο πλαίσιο ενός προγράμματος συνεργασίας μεταξύ Γαλλίας και Ρωσίας το 2010, τού δίνεται η δυνατότητα να επιστρέψει μαζί με μια ομάδα από 12 περφόρμερ στον αρχέτυπο χώρο του θεάτρου, να παίξει με τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και ψευδαίσθησης, ακόμη και να αφουγκραστεί τη μοναξιά και τη "σκοτεινιά" που αυτός ο χώρος συχνά εγκυμονεί. Με μια θεατρική γλώσσα αφαιρετική και λιτή, στήνει τελικά μια σειρά εικόνων, των οποίων η φιλοσοφική ή και μεταφορική χροιά μάς επανενώνει με τις ρίζες της ίδιας της τέχνης του θεάτρου.
Διάρκεια παράστασης:
88* λεπτά
* όσα και τα πλήκτρα του πιάνου
88* λεπτά
* όσα και τα πλήκτρα του πιάνου
Χορογραφία: Josef Nadj
Μουσική σύνθεση: Alain Mahé
Σκηνικά: Clement Dirat, Julien Fleureau
Σύλληψη και εκτέλεση προσωπείων και σκηνικών αντικειμένων: Jacqueline Bosson
Κοστούμια: Françoise Yapo
Ερμηνεύουν: Johan Bichot, Ivan Fatjo, Eric Fessenmeyer, Grégory Feurté, Peter Gemza, Anastasia Hvan, Παναγιώτα Καλλιμάνη, Anne-Sophie Lancelin, Lazare, Cécile Loyer, Josef Nadj, Emanuela Nelli, Marlène Rostaing
Μουσικά έργα από τους: Franz Schubert, John Cage, György Kurtág, Mussorgski, Bellini, Janáček, David Tudor, Merzbow, Giacinto Scelsi, György Ligeti, Lol Coxhill & Steve Beresford, Longberg
Μουσική σύνθεση: Alain Mahé
Ηχογράφηση πιάνου και παιδικό πιάνο: Emmanuelle Tat
Φωτισμοί: Rémi Nicolas, με τη βοήθεια του Lionel Colet Σκηνικά: Clement Dirat, Julien Fleureau
Σύλληψη και εκτέλεση προσωπείων και σκηνικών αντικειμένων: Jacqueline Bosson
Κοστούμια: Françoise Yapo
Ερμηνεύουν: Johan Bichot, Ivan Fatjo, Eric Fessenmeyer, Grégory Feurté, Peter Gemza, Anastasia Hvan, Παναγιώτα Καλλιμάνη, Anne-Sophie Lancelin, Lazare, Cécile Loyer, Josef Nadj, Emanuela Nelli, Marlène Rostaing
Μουσικά έργα από τους: Franz Schubert, John Cage, György Kurtág, Mussorgski, Bellini, Janáček, David Tudor, Merzbow, Giacinto Scelsi, György Ligeti, Lol Coxhill & Steve Beresford, Longberg
Συμπαραγωγή: Centre Chorégraphique National d’Orléans – Anton Tchekhov’s Théâtre International Festival (Ρωσία) – Theatre de la Ville–Paris (Γαλλία)
Με τη δημιουργική ενίσχυση του Région Centre
Με την υποστήριξη του Γαλλικού Πολιτιστικού Κέντρου της Μόσχας, του Δήμου της Μόσχας, των Υπουργείων Πολιτισμού της Ρωσίας και της Γαλλίας (Υπουργείο Εξωτερικών και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων), της Εθνικής Σκηνής της Ορλεάνης.
Με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών
Με τη δημιουργική ενίσχυση του Région Centre
Με την υποστήριξη του Γαλλικού Πολιτιστικού Κέντρου της Μόσχας, του Δήμου της Μόσχας, των Υπουργείων Πολιτισμού της Ρωσίας και της Γαλλίας (Υπουργείο Εξωτερικών και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων), της Εθνικής Σκηνής της Ορλεάνης.
Με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών
Άλλα άρθρα από Χριστιάννα Λούπα
Σχολιάστε το άρθρο:
συνολικά:
| προβολή:
Δείτε καρέ-καρέ τη σφαγή στο Κοντομαρί Χανίων από τους Γερμανούς - Η ιστορία του Franz Peter Weixler
Β΄Παγκόσμιος Πόλεμος.
Η Μάχη της Κρήτης είναι γνωστή σε όλους.Μετά την κατάληψη του νησιού από τους ναζί ωστόσο, άρχισαν τα αντίποινα.
Στις 2 Ιουνίου 1941, στο χωριό Κοντομαρί Χανίων, οι Γερμανοί εκτέλεσαν 23 (;) άνδρες, ως αντίποινα για τις εκτελέσεις και τη σφαγή πολλών Γερμανών αλεξιπτωτιστών, που είχαν πέσει μέσα στους θάμνους. Πτώματα Γερμανών είχαν εντοπιστεί κοντά στο χωριό. Οι Γερμανοί όρμησαν ...
Διαβάστε το άρθρο
- Δημοφιλέστερα
Αξιολογήστε αυτο το άρθρο